مهلت چهار روزه تایلند به فیس‌بوک!

مهلت چهار روزه تایلند به فیس‌بوک!
شنبه 23 ارديبهشت 1396 - 23:11

تایلند به شبکه اجتماعی فیس‌بوک تا سه شنبه برای پاک کردن ۱۳۱ صفحه که از نظر این دولت غیرقانونی است، مهلت داده و تهدید کرده است در غیر این صورت علیه این شبکه دست به اقدام قانونی خواهد زد.

العالم - آسیا

دولت تایلند از سال 2014 که طی یک کودتا روی کار آمده، فیلتر اینترنت را شدت بخشیده است و بر همین اساس کمیسیون ملی ارتباطات تایلند اعلام کرده که اگر حتی یک صفحه "غیر قانونی" باقی بماند ما فورا راه‌های قانونی پیگیری این مسئله علیه فیس‌بوک را بررسی می‌کنیم.

دولت نظامی تایلند همچنین از تعیین ضرب‌الاجل چهار روزه برای فیس‌بوک خبر داد و گفت: این رسانه‌ اجتماعی تا ساعت ۱۰ روز سه‌شنبه مهلت دارد تا این صفحات را پاک کند.

تایلند یکی از معدود کشورهایی است که "وفاداری به خاندان سلطنتی" در آن قوانین بسیار شدیدی دارد.

فیس‌بوک تاکنون ۱۷۸ صفحه از مجموع ۳۰۹ صفحه‌ای را که دادگاه‌های تایلندی از آن‌ها شکایت کرده بوده‌اند، پاک کرده است؛ با این حال مدیر کمیسیون ارتباطات ملی تایلند تاکید می‌کند که فیس‌بوک یا باید ۱۳۱ صفحه باقی مانده را نیز پاک کند و یا با اقدامی قانونی مواجه شود.

ارتش سایبری تایلند نیز طی هفته گذشته اعلام کرد که این نهاد ۸۲۰ پرونده آنلاین در شبکه‌های اجتماعی فیس‌بوک، توییتر و یوتیوب یافته که به نظر می‌رسد در آن‌ها به پادشاهی این کشور توهین شده است.
به نوشته رسانه‌های محلی نیمی از این صفحات و نمونه‌ها مسدود شده است. با این حال تاکنون مدیران فیس‌بوک واکنشی به این اظهارات نشان  نداده‌اند.

213

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها