ویدیو؛ افشاگری قالیباف درباره برادر روحانی در گفتگوی ویژه

شنبه 23 ارديبهشت 1396 - 23:39

نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت: مشکل کشور این است که برادر رئیس جمهور می آید تعیین تکلیف می کند چه کسی رئیس بانک باشد. ما این دست ها را قطع می کنیم.

العالم - ایران

محمد باقر قالیباف شنبه شب در گفتگوی ویژه خبری شبکه 2 گفت: نمونه این مفاسد، اتفاقی که در بانک ملت افتاد. مفسده 4 درصدی ها اینجاست. وام می دهند بدون بهره چند صد میلیارد تومان و بعد همان پول را در همان بانک سپرده می کنند، سود میگیرند. ما این دست ها را قطع می کنیم.

وی گفت: مهم ترین مشکل نظام بانکی این مدیریت های بانک هاست. اخیرا بین هیات مدیره و هیات عامل در بخش نامه بانک مرکزی تغییراتی ایجاد شده است اما امروز ریشه بسیاری از مفاسد افتصادی اینجاست که افراد صاحب نفوذی که وصل به بالاترین مراجع کشوری هستند پیدا می شوند. از برادر رئیس جمهور، برادر معاون اول رئیس جمهور در این حد تعیین تکلیف می کنند که چه کسی مدیرعامل و چه کسی هیات مدیره بانک شود.

وقتی از جایی که صلاحیت کار ندارند در این بخش می آورند به عنوان نمونه بانک ملت، یعنی 30 تای اعضای هیات مدیره ها خرید و فروش می شود. در نتیجه وام بدون بهره می دهند و این رقم وام ها چند صد میلیارد تومان است.

قالیباف افزود: حتی الان برای وام قرض الحسنه 4 درصد سود می گیرند اما این وام ها بدون بهره پرداخت می شود و بعد همان پول را در همان بانک سپرده گذاری می کنند و سود می گیرند. در دولت مردم این دست ها را قطع می کنیم و توزیع منابع را عادلانه انجام می دهیم. وقتی اولویت تولید است وام باید به این بخش برود.

وی گفت: بانکها را از حالت بنگاه داری خارج می کنیم به بانک باید به عنوان سرمایه نگاه کرد. امروز اکثر بانک ها دارایی ثابت زیادی پیدا کرده اند و سرمایه آنها بلوکه شده است.

قالیباف پیش از حضور در استودیوی برنامه گفتگوی ویژه خبری در مصاحبه با خبرنگار خبرگزاری صداوسیما قاچاق کالا وارز، دلال بازیها و واردات بی رویه را از مهمترین موانع ومشکلاتی برشمرد که پیش روی نظام اقتصادی کشور قرار دارد.

وی تاکید کرد: مبارزه با این عوامل محور برنامه های اصلی دولت مردم است.

قالیباف راه حل اساسی و اقدام فوری برای حل معیشت مردم را بویژه کسانی که در فقر مطلق به سر می برند سیاست های مربوط به هدفمند کردن یارانه ها دانست.

نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با تاکید بر اینکه مشکل اصلی اقتصاد ایران امروز بیکاری، رکود و گرانی است اولویت اول خود را در این حوزه افزایش درآمدهای کشور چه به صورت ریالی و چه بصورت ارزی دانست و گفت: من تلاش خواهم کرد با افزایش سرعت وبهره گیری از تکنولوژی به این مهم توجه ویژه کنم.

 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها