ثبت نام حج تمتع آغاز شد

ثبت نام حج تمتع آغاز شد
يکشنبه 24 ارديبهشت 1396 - 09:56

ثبت نام حج تمتع که اعزام‌های آن از 9 مرداد صورت می‌گیرد در سامانه حج و دفاتر کارگزاری از امروز (یکشنبه) ساعت ۹ صبح آغاز شده و به مدت ۵ روز ادامه خواهد داشت.

العالم - ایران

واجدین شرایط اعزام به حج تمتع امسال که تا 21 اردیبهشت با مراجعه به شعب بانک ملی نسبت به تکمیل مبلغ ودیعه حج خود به میزان حداقل 10 میلیون تومان اقدام کرده‌اند، از امروز (یکشنبه ٢٤ اردیبهشت) به مدت 5 روز می‌توانند با مراجعه به سامانه haj96.haj.ir و یا مراجعه مستقیم به دفاتر خدمات زیارتی، در کاروان‌های حج ثبت نام کنند.

بر همین اساس حاجیان می‌توانند پس از مشاهده لیست کاروان‌های حج تمتع سال ١٣٩٦ در سراسر کشور از اینجا نسبت به انتخاب کاروان خود از طرق بالا اقدام کنند.

لیست کاروان‌ها از پنج شنبه هفته گذشته اعلام شد که کاروان‌ها در 8 گروه قیمتی با توجه به درجه هتل‌ها و نوع پروازها قیمتشان مشخص شده اما بقیه خدماتی که به حجاج ارائه می‌شود، یکسان است.

مبالغ اعلام شده، هزینه تمام شده سفر می‌باشد اما با این حال با مساعدت بانک ملی مبلغ یک میلیون و 200 هزار تومان نیز صرفا برای ودیعه گذاران در سال‌های قبل، در هنگام واریز نهایی از مجموع هزینه سفر کسر می‌شود. به این ترتیب و با احتساب کسر مبلغ 1 میلیون و 200 هزار تومان مساعدت بانک ملی، هزینه بالاترین درجه کاروان حدود 13 میلیون و 750 هزار تومان و پائین‌ترین درجه مبلغ 9 میلیون و 670 هزار تومان می‌باشد.

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان حج و زیارت در پاسخ به این سوال که آیا متقاضیان باید همه این مبلغ را پرداخت نمایند تاکید کرد: آنچه متقاضیان فراخوان شده سفر حج می‌پردازند مابه التفاوت هزینه نهایی مندرج در فیش ثبت نام با کسر مبلغ یک میلیون تومان ودیعه اولیه، سود ودیعه در طول سال‌های گذشته و مبلغ 1 میلیون 200 هزار تومان مساعدت بانک ملی می‌باشد.

امسال 20 درصد به سهمیه همه کشورها اضافه شد اما با توجه به پیگیری به عمل آمده 35 درصد به سهمیه جمهوری اسلامی ایران اضافه شده و مجموع حجاج به 86 هزار و 500 نفر رسیده است.

عربستان سعودی هم در توافق کلی با همه کشورها 50 درصد ظرفیت اعزام هر کشوری توسط هواپیماهای این کشور و 50 درصد دیگر را با هواپیماهای ملی کشورها انجام می می‌شود اما رایزنی‌ها برای افزایش سهم بیشتر به هواپیمای جمهوری اسلامی ایران در جریان است. ضمن اینکه در مجموع با همکاری سازمان هواپیمایی کشوری، 20 ایستگاه پروازی وجود داشته و اعزام‌ها از 20 استان کشور انجام خواهد شد.

پروازهای حج از 2 مرداد با اعزام گروه‌های ستادی، عوامل آشپزخانه‌ها و دیگر مجموعه‌ها آغاز خواهد شد.

اعزام کاروان‌های مدینه قبل، از نهم مرداد آغاز خواهد شد، از 20 مرداد هم کاروان‌های مدینه بعد مشرف می‌شوند که اعزام‌ها تا 3 شهریور طول خواهد کشید بنابراین کل اعزام‌ها از 9 مرداد تا 3 شهریور ادامه خواهد داشت.

امسال بیش از 600 کاروان ایرانی وجود دارد به طوری که 150 مدیر کاروان، 150 روحانی و 150 معاون و عوامل کاروان هم به مجموعه نیروها اضافه خواهد شد.

 فارس

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها