خداحافظی اولاند با کاخ الیزه و آغاز انتقال قدرت + عکس و فیلم

يکشنبه 24 ارديبهشت 1396 - 13:52

مراسم تحلیف «امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور جدید فرانسه در کاخ ریاست جمهوری الیزه آغاز شد.

در جریان این مراسم امانوئل ماکرون برای تحویل گرفتن قدرت از فرانسوآ اولاند وارد کاخ الیزه شد و از خبرنگاران حاضر در محل استقبال کرد.

وی در بدو ورود به الیزه مورد استقبال فرانسوآ اولاند قرار گرفت و توسط اولاند به دفتر رئیس‌جمهور هدایت شد و بنابر اعلام منابع آگاه دو طرف به ندت 20 تا 30 دقیقه با یکدیگر در خصوص مسائل مختلف جاری گفت‌وگو کردند.

 

خداحافظی اولاند با کاخ الیزه

 

در این مراسم تحلیف نیز مطابق روال همیشگی مراسم‌های تحلیف در فرانسه، کدهای هسته‌ای از جمله نخستین اطلاعات مبادله شده میان رؤسای‌ جمهور جدید و پیشین فرانسه بودند و در جریان آن اولاند در حضور رئیس ستاد مشترک ارتش کدهای هسته‌ای را به ماکرون تحویل داد.

در پایان گفت‌وگوی دو رئیس‌جمهور، خودروی فرانسوآ اولاند برای خارج کردن وی از کاخ الیزه به نزدیکی فرش قرمز آمد و دو رئیس‌جمهور باز هم به گفت‌وگو با یکدیگر پرداختند.

در جریان این مراسم تحلیف، علاوه بر شخصیت‌های سیاسی، نظامی و مهمانان افتخاری، پرسنل کاخ الیزه از جمله سرآشپز این کاخ نیز حضور داشتند.

 

خداحافظی اولاند با کاخ الیزه

 

 

بنابه گزارش روزنامه فرانسوی فیگارو، اولاند پس از ترک کاخ الیزه مستقیما به مقر حزب سوسیالیست فرانسه خواهد رفت و در آنجا با پارچه نوشته‌ای بر سر در این محل که بر روی آن عبارت «تشکر» نوشته شده، مورد استقبال اعضای حزب خود قرار خواهد گرفت.

پربیننده ترین خبرها