کشته شدن ۲۰ عضو گروهک «الشباب» در سومالی

کشته شدن ۲۰ عضو گروهک «الشباب» در سومالی
يکشنبه 24 ارديبهشت 1396 - 21:39

یک مسئول محلی سومالی امروز (یکشنبه) از کشته شدن حدود ۲۰ عضو گروهک «الشباب» در بمباران شهرک «کبیس» در جنوب غربی این کشور خبر داد.

العالم - آفریقا

«محمد محمود» رئیس منطقه غدو روز یکشنبه اعلام کرد که در جریان بمباران شهرک «کبیس» در منطقه غدو، حدود 20 عضو گروهک الشباب از جمله چند عضو برجسته آن کشته شدند.

وی گفت که این بمباران دیشب رخ داد و به نظر می‌رسد که مقر گروهک الشباب در این شهرک واقع در فاصله چند کیلومتری شهر جربهاری مرکز غدو را هدف قرار داد.

خبرگزاری آناتولی به نقل از این مسئول محلی سومالی گزارش داد که یک فروند بالگرد چند موشک به مقر الشباب و محل تجمع اعضای برجسته این گروهک شلیک کرد که در نتیجه آن حدود 20 نفر کشته شده و خسارت‌های زیادی به مقر آنها وارد شده و بخشی از آن با خاک یکسان شده است.

ساکنان این شهرک که تحت سیطره الشباب است، گفتند که حملات شدید بود و اعضای این گروهک نیز پس از این بمباران که گفته می‌شود نیروی هوایی کنیا آن را انجام داده است، مقررات منع آمد و شد در شهرک اعمال کردند.

یکی از بزرگ‌ترین پایگاه نظامی نیروهای کنیا که در قالب تیم صلح‌بان اتحادیه آفریقا در سومالی حضور داشتند، منطقه «غدو» قرار داشت که به دنبال حملات گروهک الشباب این منطقه را ترک کردند و پس از آن کنیا بارها این منطقه را هدف حمله هوایی قرار داده است.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها