قاسمی: حضورظریف در اصفهان منع قانونی نداشت

قاسمی: حضورظریف در اصفهان منع قانونی نداشت
يکشنبه 24 ارديبهشت 1396 - 22:05

سخنگوی وزارت امور خارجه به برخی جو سازی ها علیه حضور وزیر امور خارجه کشورمان در اصفهان همزمان با سفر رییس جمهوری پاسخ داد.

العالم ـ ایران

بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه در پاسخ به برخی جو سازی ها علیه حضور محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه در اصفهان همزمان با سفر ریاست محترم جمهوری و غیر قانونی خواندن آن اظهار داشت: ظاهرا معدود رسانه هایی که چنین تلقی ای دارند اساسنامه وزارت امور خارجه را مطالعه نکرده اند. ماده ۸۹ اساسنامه صرفا "عضویت" کارکنان وزارت امور خارجه در احزاب و گروههای سیاسی را منع کرده است.

وی گفت: آقای دکتر ظریف عضو هیچ حزب یا دسته سیاسی نبوده و حتی عضو ستاد انتخاباتی هم نیستند. ایشان صرفا برای ادای احترام به رییس جمهور محترم که از شهرشان بازدید داشتند و بزرگداشت مردم شریف اصفهان و با گرفتن مرخصی از دولت و با هزینه شخصی به اصفهان رفتند.

براساس ماده ۸۹ اساسنامه وزارت امور خارجه - " عضویت در احزاب و فرقه‌ها و دسته‌های سیاسی برای کارمندان وزارت امور خارجه ممنوع است و متخلف، از خدمت وزارت امور‌خارجه مستعفی شناخته می‌شود. عضویت در انجمنهای علمی و ادبی و خیریه و فرهنگی با اطلاع وزارت امور خارجه مجاز خواهد بود. "

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها