رئیسی: این دولت نمی تواند چک برجام را نقد کند+ویدئو

يکشنبه 24 ارديبهشت 1396 - 23:26

حجت الاسلام سیدابراهیم رئیسی ، نامزد دوازدهمین دوره ریاست جمهوری گفت: برجام چک نقد شده نیست و این دولت نمی تواند چک برجام را نقد کند و دولت انقلابی می خواهد آن را نقد کند.

رئیسی عصر یکشنبه در جمع مردم مازندران در مصلای امام خمینی (ره) ساری با انتقاد از عملکرد دولت یازدهم ، افزود: شما دیپلماسی بلد هستید که یعنی روابط با دیگر کشورها ایجاد شود ، پس چرا عراق که با ایران بیشترین دوستی را دارد ، با ترکیه بیشترین روابط اقتصادی را داراست؟
وی با بیان اینکه بازار برای تولیدات کشور به وجود نیامده است و مردم امروز آب خوردن ندارند ، ادامه داد: شما که اقتصاد می دانید ، اثر برجام بر سرمایه گذاری خارجی نباید مشخص شود؟
وی گفت : فقط 500 میلیون دلار سهم سرمایه گذاری خارجی پس از برجام شده است، در حالی که ما در برجام پیش پرداخت کردیم و قلب راکتور اتمی را بتن ریختند، چک برجام را نقد نکردند.
نامزد انتخابات ریاست جمهوری اظهارکرد: امروز جایگاه ایران در منطقه تاثیرگذار است و هیچ تصمیمی در منطقه بدون ایران گرفته نمی شود و قراردادها در منطقه با مشورت ایران بسته می شود.
وی با بیان اینکه امروز این جایگاه روشن شده است اما نکته مورد اهمیت ، خواسته مردم در عدالت اجتماعی و اقتصادی است ، گفت: امروز تابلوی عدالت و آنچه در شان دولت اسلامی است ،کم رنگ است.
رئیسی با بیان اینکه در عرصه کار و زندگی و معیشت مردم باید ایستادگی کرد ، افزود: زیبنده مردم ما نیست که چنین اقتصادی داشته باشند.
وی بیان کرد: زیبنده جوان مدرک به دست ما نیست که بیکار باشد، جوانی که آماده خلاقیت است ،اما فضای کسب و کار و اشتغال نیست.
او ادامه داد: در این وضعیت اختلاس ، ارتشاء ، فساد و دزدی قابل تحمل نیست ؛ ملت بی عدالتی و فساد را تحمل نمی کند ؛ سخن ما سخن آنانی است که روزنامه ای نداریم که حرف ما شنیده شود.
رئیسی گفت: صدای کارگران ، فقرا و مشکل داران، زنان سرپرست خانواده و معلولان باید شنیده شود؛ نگویید آنان با چه انگیزه ای اینجا جمع شدند ،خود اعلام می کنند که با دل آمده اند.
وی افزود: سخن اجتماعات را نشنیده اند؛ دیری نمی پاید که سخن و فریاد آنان شنید می شود، اما آن زمان برای شما دیر شده است.
او ادامه داد: اگر سخن این مردم و جوان جویای کار و مشکلات آنان شنیده نشود، بدون تردید سخن آنان در دولت کار و کرامت شنیده می شود و آن وقت برای شما دیر است.
رئیسی گفت: امروز مردان و زنان سئوالشان این است که چرا کارگاه و کارخانجات تعطیل می شود و 50 درصد ظرفیت صنعتی کشور رها شده است؟ چرا یک میلیون تحصیل کرده جویای کار ، بیکار هستند؟ چرا پنج میلیون یا به تعبیر مرکز پژوهش های مجلس حدود هفت دهم جمعیت کشور بیکار هستند؟.
این نامزد انتخابات ریاست جمهوری افزود: چرا کشاورزی به عنوان قطب اقتصادی و مازندران قطب کشاورزی کشور مورد توجه نیست؟ زنان و دختران ما با وجود داشتن کرامت خداوندی ، حقوق آنان رسیدگی نمی شود.
او ادامه داد: از صاحبان کارگاه ها سئوال شود چرا تعطیل می شوید؛ 250 هزار کارگاه تعطیل شده است؛ کمبود نقدینگی داریم؛ در این دولت نقدینگی سه برابر شد؛ 700 هزار میلیارد تومان نقدینگی دولت یازدهم است.
رئیسی با بیان اینکه این نقدینگی به وجود آمده کجا رفت ، گفت: می گویید یارانه و حقوق کارمندی شده است، 500 هزار میلیارد تومان دیگر چی شده است؟ شما این مبلغ باقی مانده را به چند نفر بد حساب داده اید و آنان سود آن را از بانک ها می برند.
وی افزود: 11 میلیون جوان آماده ازدواج داریم، چون شغل و کار ندارند ازداواج نمی کنند.
او ادامه داد: برای اینکه بیکاری مهار شود باید به صورت میلیونی شغل ایجاد شود؛ ما به لطف خون شهدا می توانیم این تعداد شغل را ایجاد کنیم.
رئیسی با بیان اینکه در کشورهای اروپایی 50 درصد تولید ناخالص از دریاست ، گفت: این رقم در کشورمان کمتر از 2 درصد است.
نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری افزود: با روحیه جهاد سازندگی اول پیروزی انقلاب می توانیم به این هدف برسیم و من جهاد سازندگی را در کشور فعال خواهم کرد.
او ادامه داد: کشاورزی باید برای کشاورز به صرفه شود و خرید تضمینی را انجام می دهیم.
نامزد ریاست جمهوری با بیان اینکه پرتقال مازندران 500 تومان در اینجا خریداری می شود ولی در تهران 10 هزار تومان به فروش می رود، گفت: دلالی ها باید حذف شود و برنج ، مرکبات و دیگر محصولات کشاورزی که با دستان زنان و مردان مازندران تولید می شود نباید این گونه در دستان دلالان قرار بگیرد.
رئیسی با بیان اینکه با تولید محتوا باید می توان در فضای مجازی هزاران شغل ایجاد کرد، اظهارکرد: سئوال ما این است که شما که اینترنت را به روستاها برده اید، برای اقتصاد کشور در نرم افزار های فضای مجازی چه کار کردید؟
وی افزود: مگر نگفتید که بازار تولیدات چینی نباید باشد، پس این همه کالای چینی از کجا می آید؟
او ادامه داد: امروز اقتصاد پیشران کشور مسکن است، شما که می گویید مسکن مهر مزخرف است، برنامه مسکن اجتماعی شما چی شد؟ به مردم گزارش بدهید.
رئیسی اظهارکرد: شما می گویید، حقوق شهروندی را رونمایی کرده ایم، آقا حقوق شهروندی این است که بیکار کار داشته باشد، فقیر سفره اش تامین و دختر و زن احساس شرمندگی نکنند، اینها حق شهروندی است.
وی افزود: من برای امام رضا(ع) نوکری کرده ام و بهترین شغل خادمی امام رضا (ع) است و خدا می داند تحمل اینکه خانمی وارد حرم شود و بگوید چهار فرزند آماده کار دارم، یکی را کار بدهید و ما با بقیه می سازیم، افزود: پسری می گوید فوق لیسانس دارم ، اگر کار نیست چرا به من مدرک داده اید؟ من به همین خاطر به میدان آماده ام.
او با بیان اینکه در دولت کار و کرامت سامانه اطلاعاتی ایجاد می کنم، ادامه داد: تسهیلات بانکی ، نظام صادرات و واردات و دستگاه های نظارتی به آن وصل هستند و همه در جریان این سامانه قرار می گیرند.

پربیننده ترین خبرها