آخرین خبرها از عملیات "محمد رسول الله" در موصل

آخرین خبرها از عملیات
دوشنبه 25 ارديبهشت 1396 - 12:37

نیروهای الحشد الشعبی عراق پس از آزادسازی روستای "خزنه شمالی" با بمباران روستای "خزنه جنوبی" در جنوب شهر قیروان خود را برای ورود به آن آماده می کنند.

العالم - عراق

خبرنگار شبکه العالم روز دوشنبه به نقل از سرلشکر "رائد شاکر جودت" فرمانده پلیس فدرال عراق گزارش داد: یگان هایی از این فرماندهی با تسلط بر 15 کیلومتر دیگر از وسعت محور شمال غربی موصل، روستاهای "حسونه و دجله، تاسیسات گاز موصل، مناطقی در هرمات، هرمات اول، هرمات دوم، هرمات سوم و هرمات چهارم را آزاد و حدود 50 درصد از مناطق اقتصادیین و 17 جولای را بازپس گرفتند.

در همین حال، نیروهای عراقی براساس تاکتیک های نظامی برای آزادسازی مناطق اشغالی از کنترل عناصر داعش و نجات غیرنظامیان، براساس محدوده زمانی مشخص به طرف مناطق "عریبی، رفاعی و زنجیلی در شمال شهر القدیمه به پیشروی ادامه می دهند.

به گفته جودت، نیروهای واکنش سریع وابسته به پلیس فدرال بر بزرگترین کارگاه ساخت مواد منفجره شیمیایی در منطقه 17 جولای مسلط شدند و دهها بسته انفجاری را خنثی کردند.

چهارمین روز عملیات "محمد رسول الله دوم" صبح امروز آغاز شد و نیروهای عراقی درتلاشند مناطق دیگری را در ساحل راست موصل از دست داعش آزاد کنند.
221

پربیننده ترین خبرها