قالیباف: تاجرصفتی اجازه نمی‌دهد برای مردم کار کنید

قالیباف: تاجرصفتی اجازه نمی‌دهد برای مردم کار کنید
دوشنبه 25 ارديبهشت 1396 - 13:45

کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری گفت: این دولت امروز چون کارنامه قابل قبول ندارد متوسل به دیگران می‌شود و تلاش می‌کند بار دیگر رای عاریه‌ای برای خودش جمع کند.

العالم- ایران

محمدباقر قالیباف کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری که صبح امروز به استان گیلان سفر کرده، در جمع پرشور مردم رشت، گفت: اگر به تاریخ سرزمین‌مان نگاه کنیم، مردم این خطه چه در دوران مشروطه مبارزه بر ضد استعمار و استکبار و چه در دوران انقلاب اسلامی و مبارزات آن و در دوران دفاع مقدس خدمات شایانی را به کشور داشته‌اند.

وی ادامه داد: مردم غیور رشت آنهایی هستند که در مبارزه با استعمار واستکبار نهضت بزرگ جنگل را به راه انداختند و هیچ‌گاه این رشادت‌ها از ذهن مردم ایران پاک نخواهد شد.

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری تصریح کرد: مردم گیلان در مقابله با کسانی که حوادث تروریستی را به راه انداختند، با تقدیم شهدای مدافع حرم نیز افتخار آفریدند.

قالیباف اضافه کرد: کشوری که در حوزه منابع انسانی دارای افتخار است و وقتی نگاه می‌کنیم که برخی کشورها از نظر جمعیت با چالش مواجه هستند، زیبنده‌اش نیست که این جوانان که سرمایه هستند بیکار باشند.

وی افزود: امروز کشورهای پیشرفته دنیا با بحران منابع انسانی مواجه هستند، اما کشور ما جوانانی دارد تحصیل‌کرده هستند و این یک مزیت برای کشور است که باید از این سرمایه به درستی استفاده کنیم.

قالیباف ادامه داد:‌ در حوزه پیشرفت علمی نیز ما می‌توانیم در خیلی از زمینه‌ها تحول ایجاد کنیم.

وی تصریح کرد: امروز دغدغه ما این است که چرا کشوری که این گونه ظرفیت‌ها و جوانان باهوش و با استعداد دارد، چرا مردم فقیرانه زندگی می‌کنند و هر روز درآمدشان رو به کاهش است.

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری بیان کرد: اگر امروز ما می‌گوییم بحران اقتصادی، منظورمان این است که بیکاری، رکود و گرانی همه بخش‌های مختلف کشور را دچار مشکل کرده است.

قالیباف با تاکید بر اینکه ما باید از خود سوال کنیم علت این موضوع چیست، اظهار داشت: امروز چالش اصلی ما ناکارآمدی و ضعف مدیریت در اداره کشور است که کشور را به این وضع رسانده است.

وی اضافه کرد: اگر در کشوری این چنین بحران اقتصادی رخ دهد، دولت به کمک مردم می‌آید، ولی امروز متاسفانه مجموعه سیاست‌هایی که اعمال می‌شود بر کشور گره‌گشا نیست و دولت نتوانسته است مشکلات را حل و فصل کرد.

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری با اشاره به مشکلات بخش کشاورزی، گفت: در بعد مشکلات کشاورزی، امروز استان گیلان از لحاظ چای‌کاری، ابریشم، زیتون و برنج‌کاری و صنعت دچار مشکلاتی است که در این حوزه چاره‌ای اندیشیده نشده و چشم‌اندازی برای حل اینگونه مشکلات در کشور نمی‌بینیم.

قالیباف با تاکید بر اینکه مشکلات در کشور بیشتر به ضعف و ناکارآمدی دولت و مدیریت آن بازمی‌گردد، گفت: متاسفانه وقتی پاسخ مناسبی ندارند، می‌گویند دولت گذشته که این نشان از ضعف دولت فعلی است که این حرف را می‌زند.

وی ادامه داد: پاسخ ما به آنها این است که دولت گذشته خود شما بوده‌اید. 4 سال زمان کمی برای حل مشکلات نبوده که آنها را به دولت گذشته ارجاع می‌دهید. شما به مردم وعده دروغین حل مشکلات در 100 روز را دادید.

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری تصریح کرد: وقتی کارنامه دولت قابل دفاع نیست، بهانه‌شان این است که می‌گویند، نمی‌گذارند کار کنیم، چه کسی مانع کار شما است؟ کسی که نمی‌گذارد شما کار کنید همان ضعف مدیریت و خوی اشرافی‌گری و تاجرصفتی مجموعه شماست.

قالیباف تصریح کرد: وقتی کارنامه قابل قبولی ندارند، به مردم می‌گویند اگر فلان شود فلان موضوع اتفاق می‌افتد و اگر این دولت تغییر کند قطعا دولت جدید در پیاده‌روها دیوار می‌کشد، اگر این حرف را جلوی مرغ پخته بزنید خنده‌اش می‌گیرد.

وی تصریح کرد: این دولت در همان آغاز 4 سال گذشته خود که سپری شد با رای عاریه دیگران و با رای ضعیف تشکیل شد و امروز هم چون کارنامه قابل قبول ندارند متوسل به دیگران می‌شوند و تلاش می‌کنند بار دیگر رای عاریه‌ای برای خودشان جمع کنند.

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری افزود: دولتی که بناست مشکلات اقتصادی را حل کند باید توانمند باشد و با این ظرفیت‌های مادی کشور بتواند مشکلات را حل کند.

قالیباف با بیان اینکه حرف امروز دولت این است که نداریم،‌ نمی‌شود و نمی‌توانیم گفت: ما برای حل مشکلات کشور جز مدیریت قوی و تکیه به نیروهای جوان راه دیگری نداریم.

وی با اعلام اینکه نظام بانکی باید اصلاح شود، اظهار داشت: باید در نظام گمرکی و صادرات کشور تحولی ایجاد شود تا دیگر وزیری از کارت بازرگانی یک کارگر سوءاستفاده نکند.

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری با بیان اینکه در 4 سال دولت مردم 5 میلیون شغل ایجاد می‌کنیم، عنوان کرد: همان‌طور که برای پروژه‌های شهر تهران روزشمار گذاشته بودیم برای ایجاد 5 میلیون شغل نیز روزشمار می‌گذاریم و به مردم می‌"وییم که در کجا و چگونه ظرف زمانی مشخص اشتغال ایجاد کرده‌ایم.

قالیباف با تاکید بر اینکه قاچاق کالا کمر صنعت را شکسته و جوانان را بیکار کرده، گفت: با حذف 4 درصدی‌ها می‌توان به این قاچاق کالا خاتمه بدهیم.

وی در پایان صعود تیم سپیدرود رشت به لیگ برتر فوتبال کشور را تبریک گفت.

پربیننده ترین خبرها