بهای نفت از مرز 52 دلار گذشت

بهای نفت از مرز 52 دلار گذشت
دوشنبه 25 ارديبهشت 1396 - 15:17

با اعلام حمایت عربستان و روسیه از تمدید توافق کاهش نفت تا ماه مارس سال آینده، امروز بهای جهانی طلای سیاه افزایشی کم‌سابقه را تجربه کرد.

العالم
به نقل از خبرگزاری رویترز از لندن؛ روز دوشنبه بهای جهانی نفت با بیش از 2 درصد افزایش از مرز 52 دلار در ازای هر بشکه عبور کرد. این اتفاق پس از آن رخ داد که عربستان و روسیه – دو تولیدکننده و صادرکننده بزرگ نفت – اعلام کردند توافق کاهش تولید باید در سال 2018 نیز به اجرا گذاشته شود.
وزرای انرژی هر دو کشور روز دوشنبه اعلام کردند کاهش تولید نفت باید به مدت 9 ماه و تا مارس سال 2018 (اسفند سال جاری) ادامه یابد. در توافق نخست، مدت زمان تمدید کاهش تولید 6 ماه پیش‌بینی شده بود.
هم‌اکنون بهای هر بشکه نفت خام برنت دریای شمال (شاخص بین‌المللی) با 1 دلار و 20 سنت افزایش به 52 دلار و 4 سنت رسیده است. ساعاتی پیش بهای برنت به 52 دلار و 26 سنت در هر بشکه نیز رسیده بود که در 20 روز اخیر بی‌سابقه است. همچنین هم‌اکنون هر بشکه نفت خام وست تگزاس اینترمیدیت (پایه آمریکا) با 1 دلار و 18 سنت افزایش، 49 دلار و 2 سنت معامله می‌شود.
تمدید اجرای توافق نفتی اوپک و کشورهای غیر عضو، به افزایش بهای طلای سیاه منجر شده است؛ اما ذخایر نفت جهان همچنان ارقام بالایی را نشان می‌دهد و کشورهایی نظیر آمریکا نیز در حال افزایش تولید خود هستند. این بدان معناست که بهای جهانی نفت همچنان ارقامی پایین‌تر از 60 دلار را در هر بشکه تجربه می‌کند؛ بهایی که عربستان مایل به دستیابی به آن است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها