استاندار تهران:

حضور حداکثری در انتخابات؛ حق وتوی ایرانیان است

حضور حداکثری در انتخابات؛ حق وتوی ایرانیان است
دوشنبه 25 ارديبهشت 1396 - 15:29

استاندار تهران گفت: حضور حداکثری مردم در انتخابات 29 اردیبهشت در واقع حق وتوی مردم ایران و عاملی برای تثبیت و بیمه کردن نظام اسلامی و کشور است.

العالم- ایران

سیدحسین هاشمی روز دوشنبه در گردهمایی مشترک بازرسان و نمایندگان فرمانداری که در سالن همایش های وزارت کشور برگزار شد، با بیان اینکه برگزاری این گردهمایی ها در آستانه انتخابات در اجرای دقیق قانون و انتخابات موثر است، افزود: تجربه خوبی از انتخابات اسفند 94 در زمینه ترکیب اعضای هیات معتمدین شهر تهران و انتخاب افراد مورد وثوق و قانونمدار به دست آمد.
وی ادامه داد: زمانی که 30 نفر معتمد انتخاب شدند، همه جناح های سیاسی رضایت داشتند و در زمینه انتخاب اعضای هیات اجرایی نیز همین آرامش را در سال 94 شاهد بودیم.

استاندار تهران تاکید کرد: در انتخاب عوامل برگزار کننده انتخابات باید انسان های متدین، با اخلاق و مورد وثوق که دین شان را به دنیای کسی نفروشند، انتخاب شوند.

وی تصریح کرد: در روز انتخابات هر مساله ای که در شعب اخذ رای اتفاق بیفتد با تعامل و تفاهم به نماینده فرماندار بازتاب داده می شود و او نیز گزارش خود را به دستگاه های مربوطه خواهد داد.

هاشمی تاکید کرد: نباید اجازه به وجود آمدن بحث و نگرانی یا انجام تبلیغات توسط برخی افراد له یا علیه نامزدها داده شود و لازم است که با اخلاق کامل، سعه صدر بالا و ظرفیت تحمل با موضوع برخورد کرده و از پرخاشگری و تندخویی نیز پرهیز کنیم.

استاندار تهران خطاب به ناظران و اعضای هیات اجرایی انتخابات نیز گفت: وظیفه شما اجرای دقیق قانون و حفظ حق الناس است و اگر ذره ای در مورد حق الناس غفلت کنیم نمی توانیم از 80 میلیون نفر حلالیت بگیریم و در آن دنیا پاسخی برای این کار نخواهیم داشت بنابراین اجرای مرّ قانون، نگهبانی از آرای مردم و روی گشاده و روحیه مناسب شما بسیار موثر است.

هاشمی عنوان کرد: مشارکت حداکثری یعنی اینکه به عنوان مجری، بازرس یا ناظر و نماینده به گونه ای رفتار کنیم که مردم برای آمدن پای صندوق های رای تشویق شوند و انگیزه پیدا کنند.

استاندار تهران با بیان اینکه حضور حداکثری مردم، آینده و امنیت کشور را به همراه دارد تصریح کرد: نمی توان به راحتی از این مسایل گذشت زیرا منطقه پیرامون ما دستخوش رخداد های بسیار ناگوار و نگران کننده است و آنچه تا امروز توانسته ما را در برابر توطئه کشورهای استکباری و هم پیمانان شان پیروز کند، همین حضور پر شور و حداکثری مردم است.

وی ادامه داد: این حضور، حق وتوی ملت ایران است و تنها همین حضور مردم است که بیمه کننده کشور و نظام خواهد بود.

استاندار تهران گفت: نمایندگان فرماندار و بازرسان انتخابات باید فضایی را فراهم کنند که مردم در روز 29 اردیبهشت ماه پای صندوق های رأی آمده و حماسه و عظمت دیگری را خلق کنند.

هاشمی گفت: تعامل، همکاری و اعتماد یک اصل در استانداری تهران است و تا زمانی که در این سمت باشم به این اصل وفادار خواهم ماند.

دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا به صورت همزمان 29اردیبشهت ماه جاری برگزار می شود.

همایش بازرسان انتخابات استان تهران، با حضور معاون سیاسی وزیر کشور، معاونین استاندار، نمایندگان فرماندار، اعضای ستاد انتخابات و جمعی از مسئولان استان تهران در سال وزارت کشور برگزار شد. 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها