اعضای تیم جدید ریاست جمهوری فرانسه تعیین شد

اعضای تیم جدید ریاست جمهوری فرانسه تعیین شد
دوشنبه 25 ارديبهشت 1396 - 17:03

همزمان با انتصاب رسمی «امانوئل ماکرون» به ریاست جمهوری فرانسه، اعضای تیم جدید ریاست جمهوری فرانسه نیز تعیین و معرفی شدند.

العالم ـ اروپا
«امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور جدید فرانسه تا ساعتی دیگر نخست‌وزیر جدید این کشور و روز آینده ترکیب کابینه جدید فرانسه را معرفی می‌کند.

این در حالیست که تیم ریاست جمهوری متشکل از دبیرکل جدید کاخ الیزه، مدیر کابینه، مشاور دیپلماتیک و مشاور ویژه رئیس‌جمهور از همان روز یکشنبه یعنی ساعاتی پیش از انتصاب رسمی وی به ریاست جمهوری تعیین شده بودند.

سوابق تیم ریاست جمهوری فرانسه

«الکسی کوهلر» 44 که سابقا در دوران وزارت ماکرون رئیس تیمش بوده و در بخش خزانه‌داری فعالیت می‌کرده و دارای سوابق فعالیتی در صندوق بین‌المللی پول است، به عنوان دبیرکل جدید کاخ ریاست جمهوری الیزه منصوب شد.

«پاتریس استرزودا» 64 ساله به عنوان مدیر کابینه رئیس‌جمهور منصوب شد. وی از این پس اداره کاخ الیزه را بر عهده خواهد داشت و مسائل را پیگیری خواهد کرد. استرزودا پیشتر مدیر دفتر برنار کازونوو در منصب وزارت کشور و نخست‌وزیری بوده است و پس از آن استاندار ایل دوفرانس شد. 

 

«فیلیپ اتین» 61 ساله که هم‌اکنون در برلین به سر می‌برد، به عنوان مشاور دیپلماتیک رئیس‌جمهور منصوب شد. وی دارای سوابق حرفه‌ای متعددی در بسیاری از کشورها و در کابینه‌های مختلف فرانسه بوده است. 

 

«اسماعیل املین» 30 ساله مشاور ویژه رئیس‌جمهور جدید فرانسه شد. وی فارغ‌التحصیل رشته علوم سیاسی و از طراحان استراتژی کارزار انتخاباتی بوده که مدتی هم به عنوان مسئول واحد ارتباطات وزارت اقتصاد امانوئل ماکرون فعالیت داشته است و از او به عنوان دست راست رئیس‌جمهور جدید فرانسه نام برده می‌شود.

 

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها