سریع‌ترین خودروی کارتینگ جهان رونمایی شد

سریع‌ترین خودروی کارتینگ جهان رونمایی شد
دوشنبه 25 ارديبهشت 1396 - 19:17

شرکت "دی‌مک"(Daymak) که در زمینه تولید خودروهای برقی فعالیت می‌کند، از جدیدترین خودروی کارتینگی خود که سریع‌ترین نمونه از این محصول در جهان است، رونمایی کرد.

العالم - گوناگون

سریع‌ترین خودروی کارتینگ جهان که سرعتش در 1.5 ثانیه از صفر به 98 کیلومتر بر ساعت می‌رسد، در کانادا رونمایی شد.

این خودرو که "سی-5-نهایت انفجار"(C5 Blast Ultimate) نام دارد موفق شده رکورد خودروی برقی تسلا را که در 2.28 ثانیه به این سرعت می‌رسد، بشکند.

موتور این خودرو 10 کیلووات توان دارد که انرژی خود را از یک باتری 2.4 کیلووات‌ساعتی لیتیوم-یونی تامین می‌کند.

در کنار این منبع تغذیه پرقدرت چهار موتور کانالی(EDF) در جلو این خودرو تعبیه شده است که عملکرد آنها سبب می‌شود خودروی 200 کیلوگرمی، در عمل 100 کیلوگرم وزن را بر روی موتور خود اعمال کند.

مدل پایه این خودرو بدون چهار موتور کانالی در جلو در 3.9 ثانیه به سرعت 98 کیلومتر بر ساعت می‌رسد و 9هزار و 999 دلار قیمت دارد. قیمت این خودرو همراه با موتورهای کانالی تقریبا شش برابر مدل پایه و حدود 59هزار و 999 دلار است.

"آلدو بایوچی"(Aldo Baiocchi) رییس شرکت دی‌مک گفت: ما می‌توانستیم این خودرو را سبک‌تر و سریع‌تر بسازیم و در آن حالت این خودرو فقط به دو بال برای پرواز نیاز داشت.

وی افزود: از نظر فنی ما این توانایی را داریم که مدت زمان رسیدن به سرعت 98 کیلومتر بر ساعت را به زیر یک ثانیه کاهش دهیم.

در حال حاضر سریع‌ترین خودروی برقی جهان "گریمزل"(Grimsel) نام دارد که سرعت آن در 1.513 ثانیه به 100 کیلومتر بر ساعت می‌رسد. این خودرو در سوئیس ساخته شده است.

 

ایسنا

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها