چانه‌زنی اروپا با ترامپ بر سر لپ‌تاپ در هواپیما!

چانه‌زنی اروپا با ترامپ بر سر لپ‌تاپ در هواپیما!
دوشنبه 25 ارديبهشت 1396 - 19:43

اتحادیه اروپا روز چهارشنبه در بروکسل با واشنگتن درباره احتمال ممنوعیت آوردن لپ تاپ به داخل هواپیماهای شرکت های هواپیمایی آمریکا گفتگو خواهد کرد.

العالم - اروپا

به گزارش خبرگزاری فرانسه از بروکسل، وزارت امنیت داخلی آمریکا هفته گذشته اعلام کرد که به زودی درباره تعمیم این ممنوعیت علیه هشت کشور اسلامی به شرکت های هواپیمایی اروپایی تصمیم گیری خواهد کرد؛ و انتشار این خبر باعث نگرانی شدید در اروپا شد.

مارگاریتیس شیناس سخنگوی کمیسیون اروپا روز دوشنبه در یک کنفرانس خبری اعلام کرد: کمیسیون بعد از ظهر چهارشنبه میزبان گفتگوهای سطح بالا در سطح فنی و سیاسی با مقامات آمریکایی خواهد بود تا هر گونه تهدید جدیدی به طور مشترک ارزیابی و در جهت رویکرد مشترکی برای پرداختن به آنها تلاش شود.

شیناس خاطر نشان کرد دیمیتریس اوراموپولوس کمیسر امور داخلی و ویولتا بولک کمیسر حل و نقل اروپا روز جمعه در یک کنفرانس تلفنی با جان کلی وزیر امور امنیت داخلی آمریکا شرکت کردند تا درباره احتمال ممنوعیت لپ تاپ، بحث کنند.

وی در عین حال نگفت که آیا کلی در گفتگوهای روز چهارشنبه شرکت خواهد کرد یا خیر.

ممنوعیت آمریکا در خصوص لپ تاپ ها می تواند در شرایطی باعث هرج و مرج شود که براساس برخی اطلاعات، قرار است بیش از 3250 پرواز در هفته اول تابستان امسال از فرودگاه های اتحادیه اروپا به آمریکا انجام شود.

برخی کارشناسان همچنین می گویند قرار دادن لپ تاپ ها در قسمت بار با توجه به خطر آتش گرفتن باتری آنها، یک خطر امنیتی است.

در ماه مارس، آمریکا مسافران هشت کشور شمال آفریقا و خاورمیانه را از آوردن لپ تاپ، تبلت و دیگر وسایل الکترونیکی بزرگ تر از تلفن همراه به عنوان اقلام همراه خود به داخل هواپیما منع کرد.

انگلیس با ممنوعیت مشابهی که در مورد پروازهای ورودی از شش کشور شمال آفریقا و خاورمیانه اعمال شد، از این اقدام پیروی کرد.

این اقدام، که مسافران را ملزم می کند این دستگاه ها را به قسمت بار هواپیما تحویل دهند، در بحبوحه این نگرانیها اتخاذ شد که گروه های افراط گرا در حال ساخت بمب هایی به شکل باتری در وسایل الکترونیکی مصرفی هستند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها