جهانگیری: دولت آینده هیچ خط قرمزی نخواهد داشت

جهانگیری: دولت آینده هیچ خط قرمزی نخواهد داشت
سه شنبه 26 ارديبهشت 1396 - 07:55

نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت: دولت آینده حتما ضد فساد خواهد بود و هیچ خط قرمزی نخواهد داشت.

العالم- ایران

اسحاق جهانگیری در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دوم سیما با بیان اینکه در دو سال اخیر سالانه 630 هزار شغل ایجاد شده است، اظهار داشت: در برنامه ششم توسعه تاکید شده است که باید سالی 950 هزار شغل ایجاد کنیم

وی افزود: برای دولت دوازدهم یک برنامه کامل ایجاد شغل را تهیه کرده ایم و برای تحقق این هدف در برنامه ششم نیز باید الزاماتی از جمله امنیت سرمایه گذاری فراهم شود.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه اگر سالی 8 درصد رشد اقتصادی داشته باشیم این رشد خود به خود حجم قابل توجهی شغل به دنبال دارد، گفت: برای تحقق هدف سالانه 950 هزار شغل باید سالانه 770 هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری داشته باشیم که 65 میلیارد دلار از آن سهم سرمایه گذاری خارجی است که این هم نیازمند تعامل سازنده با دنیاست.

جهانگیری در ادامه درباره برنامه های دولت آینده در زمینه تولید مسکن اظهار داشت: تامین خانه برای خانه اولی ها، ایجاد مسکن در بافت های فرسوده، احداث سالانه 200 هزار مسکن روستایی و طرح مسکن اجتماعی برای افراد تحت پوشش سازمان حمایتی از جمله برنامه های دولت آینده است.

وی همچنین درباره حجم فعلی نقدینگی و طبعات آن برای اقتصاد کشور گفت: در حال حاضر حجم نقدینگی 1200 هزار میلیارد تومان است؛ در حال حاضر نسبت این عدد به تولید ناخالص داخلی از بسیاری کشورهای دیگر کمتر است.

جهانگیری افزود: این میزان از نقدینگی هم می تواند به رشد تولید منجر شود و هم باعث آسیب به اقتصاد شود.

این نامزد انتخابات در ادامه در پاسخ به این سوال که در حال حاضر رکود تورمی داریم یا خیر، تصریح کرد: در تاریخ 50 سال اخیر اقتصاد ایران فقط یک بار در سال های 91 و 92 رکود تورمی پیش آمد که در آن، تورم بالای 35 درصد و نرخ رشد اقتصادی هم منفی 6.8 درصد بوده است.

جهانگیری ادامه داد: با ساماندهی این وضعیت در دولت فعلی، در سال گذشته طبق آمار بانک مرکزی رشد بالای 11 درصد و طبق آمار مرکز آمار ایران نرخ حدود 7 درصد را داشته ایم و تورم هم تک رقمی شده است.

معاون اول دولت یازدهم عنوان کرد: البته مردم گرفتار مشکلات دیگری هستند اما اولین اولیت ما در دولت آینده این است که سرعت رشد اقتصادی کشور را افزایش دهیم؛ به حدی که مردم تاثیر آن را در زندگی خود احساس کنند.

جهانگیری همچنین در پاسخ به این سوال که راه حل شما برای مقابله با فساد اقتصادی چیست، گفت: دولت آینده حتما ضد فساد خواهد بود و هیچ خط قرمزی نخواهیم داشت.

وی افزود: برای پیشگیری حتما باید دسترسی آزاد به اطلاعات وجود داشته باشد، البته باید سامانه های الکترونیکی نیز فعال تر شود و تعامل خوبی هم با قوه قضائیه برقرار شود.

نامزد انتخابات در پایان به مسائل مطرح شده در باره پذیرش سند 2030 یونسکو اشاره کرد و مدعی شد: به دروغ شب نامه هایی در این باره علیه دولت پخش کردند؛ این یک بیانیه است و اگر مواردی از آن با باورهای دینی و مقررات ایران ناسازگار باشد اجرا نخواهد شد.

وی افزود: در مصوبه دولت هم گفته بودیم که نباید این سند با اسناد بالادستی از جمله سند تحول آموزش و پرورش تضاد داشته باشد.

پربیننده ترین خبرها