همبستگی کمیته مردمی دفاع از سینا با اسرای فلسطینی

همبستگی کمیته مردمی دفاع از سینا با اسرای فلسطینی
سه شنبه 26 ارديبهشت 1396 - 09:38

خبرنگار العالم در مصر از اعتصاب غذای نمادین کمیته مردمی دفاع از منطقه سینا برای همبستگی با اسرای فلسطینی خبر داد.

العالم- مصر
"اسلام ابوالمجد" خبرنگار العالم در مصر گزارش کرد که اعضای کمیته مردمی دفاع از منطقه سینا، برای همبستگی با اسرای فلسطینی در بند رژیم صهیونیستی، از نیمه شب گذشته اعتصاب غذای خود را اعلام کرده‌اند؛ این اعتصاب تا شامگاه امروز سه شنبه ادامه خواهد داشت.

کمیته مردمی دفاع از سینا با انتشار بیانیه ای اعلام کرد که همه شرکت کنندگان در این اعتصاب برای مشارکت در نشستی درخصوص مساله اسرای فلسطینی در بند صهیونیست ها، مساله فلسطین و نیز مقابله با هر نوع عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی و چشم پوشی از خاک فلسطین و نیز بررسی همه راه های حمایت از انتفاضه فلسطین علیه صهیونیست ها، در مقر حزب اتحاد سوسیالیست گردهم آمده اند.

بیش از 1500 اسیر فلسطینی به‌رهبری مروان البرغوثی از روز دوشنبه 17 آوریل (28 فروردین‌ماه) اعتصاب غذای خود را با شعار "آزادی و کرامت" در همه زندانهای رژیم صهیونیستی آغاز کرده‌اند.

این اعتصاب در پی شکست مذاکرات نماینده اسرا با به‌اصطلاح اداره زندانهای رژیم صهیونیستی برای بهبود اوضاع اسرا آغاز شده است.

اعتصاب اسرا در زندانهای عسقلان، نفحه، ریمون، هداریم، جلبوع و بئر السبع صورت گرفته است.

این اعتصاب با همبستگی و حمایت گسترده در سطح مردمی و مسئولان فلسطینی در کرانه باختری و نوار غزه روبه‌رو شده است؛ به‌ویژه که رهبری آن را مروان البرغوثی به‌عهده دارد.
213

پربیننده ترین خبرها