کمیتۀ تعطیل شدۀ امر به معروف سعودی، برگشت!

کمیتۀ تعطیل شدۀ امر به معروف سعودی، برگشت!
سه شنبه 26 ارديبهشت 1396 - 11:42

کمیتۀ موسوم به "امر به معروف و نهی از منکر" سعودی که پیشتر تعطیل شده بود، فعالیت های خود را در عربستان با اختیارات و امکانات گسترده، از سر می گیرد.

العالمعربستان

کمیتۀ امر به معروف و نهی از منکر که به سبب رسانه ای شدن برخی از اقدامات خشونت بار و خارج از چارچوب، سال گذشته تعطیل شد، این بار با ظاهری جدید اما با همان اختیارات و رویکردها، سر برآورد.

از آن جا که مردم عربستان از برخوردهای ناشایست اعضای این کمیته گله مند بودند، مقامات این کمیته، اعضای میدانی خود را به خودروهای دارای دوربین و اینترنت و تجهیزات ارتباطی مجهز کرده است تا رضایت مردم را تامین کند.

به نوشتۀ روزنامۀ سعودی عکاظ، اعضای کمیتۀ جدید، با 200 خودروی مجهز، به صورت آزمایشی و در دو شیفت صبح و شب، در شهر ریاض فعالیت خواهند کرد.

وظیفۀ ماموران این کمیته برخورد با رفتارهای اجتماعی است که از نظر کمیتۀ امر به معروف و نهی از منکر، ناشایست تلقی می شوند.

کاربران شبکه های اجتماعی در عربستان، که سال گذشته از تعطیل شدن کمیتۀ امر به معروف و نهی از منکر، استقبال کرده بودند؛ این بار دو دسته شدند؛ گروهی با ایجاد هشتگ هایی ضد از سرگیری فعالیت این کمیته موضع گیری کردند و عده ای دیگر، بازگشت آن را به مثابۀ کمکی به جلوگیری از انحطاط اخلاقی در جامعۀ سعودی ارزیابی کردند.

205

پربیننده ترین خبرها