افزایش بهای نفت در پی تمدید توافق کاهش تولید

افزایش بهای نفت در پی تمدید توافق کاهش تولید
سه شنبه 26 ارديبهشت 1396 - 13:16

تصمیم روسیه و عربستان برای تمدید توافق کاهش تولیدات نفتی، بهای طلای سیاه را افزایش داد.

العالم
به نقل از رویترز؛ مقامات عربستان و روسیه تصمیم گرفتند توافق کاهش تولید نفت را تا پایان ماه مارس 2018 تمدید کنند. همین موضوع موجب افزایش بهای طلای سیاه در بازارهای جهانی شد.
صبح امروز، بهای هر بشکه نفت برنت با 26 سنت افزایش (معادل 0.5 درصد) به 52 دلار و 8 سنت رسید. نفت وست تگزاس اینترمیدیت (پایه آمریکا) نیز رشدی 25 سنتی را تجربه کرد و 49 دلار و 10 سنت در هر بشکه معامله شد.
رونق در بازارهای جهانی نفت پس از آن حاصل شد که عربستان و روسیه کاهش 1.8 میلیون بشکه‌ای در روز را برای 9 ماه دیگر تمدید کردند. 12 عضو اوپک و کشورهای دیگر تولیدکننده نفت نیز قصد دارند در نشست 25 مه درباره تمدید کاهش تولیدات خود تصمیم‌گیری کنند.
"جیمز وود"، یک کارشناس و سرمایه‌گذار نفتی در استرالیا، معتقد است در شرایط کنونی فشار اصلی بر روی مقامات رسمی کشورهای تولیدکننده نفت قرار دارد زیرا آنها باید به وعده کاهش تولیدات پایبند بمانند. با وجود کاهش تولیدات، هنوز هم بازارهای جهانی با عرضه مازاد نفت مواجه‌اند.
بانک آمریکایی گلدمن ساکس اعلام کرد ادامه یافتن کاهش تولیدات نفتی موجب تقویت بهای آن می‌شود. البته نباید انتظار داشت افزایش بهای نفت به آن اندازه که سال گذشته سازمان اوپک پس از اجرایی کردن توافق کاهش تولید نفت اعلام کرد، باشد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها