پروژه جدید آمریکایی ها برای غارت عراق

پروژه جدید آمریکایی ها برای غارت عراق
يکشنبه 12 تير 1390 - 06:40

سفير آمريکا در بغداد اعلام کرد که براي توسعه منافع نفتي کشورش در عراق، و تامين نيازهاي آمريکا و اروپا به انرژي، براي سال 2012 بودجه اي به مبلغ 6.2 ميليارد دلار درخواست کرده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، سفارت آمریکا در بغداد که بزرگترین سفارتخانه در دنیا به شمار می آید، تصمیم گرفته است شمار کارمندان خود را در سال 2012 به 16 هزار کارمند افزایش دهد.

هدف از این اقدامات جبران خروج 50 هزار نیروی نظامی است، که طبق توافق نامه امنیتی باید تا آخر 2011 خاک عراق را ترک کنند.

"جیمز جفری" سفیر آمریکا به خبرنگاران گفت: عراق اکنون روزانه 2.3 میلیون بشکه نفت صادر می کند که این رقم طی چهار یا پنج سال آینده به 4 تا 6 میلیون بشکه افزایش خواهد یافت.

جفری افزود: بودجه درخواست شده بسیار ضروری است، زیرا تولید نفت در عراق به تنهایی انجام نخواهد شد و این امر نیازمند هزینه است، و تاسیسات نفتی این کشور همچنان هدف افراد مسلح قرار دارد.

وی خاطرنشان کرد: هیچ کشور دیگری در دنیا نیست که بتواند روزانه 2 میلیون بشکه نفت بیشتر تولید کند، که این امر تاثیرات مهمی بر قیمت نفت خواهد گذاشت.

سفیر آمریکا تاکید کرد: عراق می تواند منبع مهمی برای صادرات گاز طبیعی به اروپا باشد، زیرا گاز آذربایجان به تنهایی کافی نیست و باید سالها منتظر بود تا گاز ترکمنستان نیز در دسترس باشد.

جفری اظهار داشت: با توجه به اهمیت عراق و حجم سرمایه گذاری که ما در این کشور انجام داده ایم، مبلغ درخواست شده کاملا توجیه پذیر است.



کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها