ترامپ برای ترمیم روابط از اردوغان استقبال کرد

ترامپ برای ترمیم روابط از اردوغان استقبال کرد
سه شنبه 26 ارديبهشت 1396 - 22:02

رؤسای جمهوری آمریکا و اردوغان برای بهبود روابط دوجانبه به زودی با همدیگر دیدار خواهند کرد.

العالم آمریکا

کاخ سفید اعلام کرد که دونالد ترامپ و رجب طیب اردوغان رؤسای جمهوری آمریکا و ترکیه در کنفرانس خبری مشترکی پس از دیدار آینده شان برای حل قضیه تیرگی روابط دو جانبه مشارکت خواهند کرد.
اردوغان که با برگزاری همه پرسی تغییر قانون اساسی اختیارات خود را افزایش داده است، تلاش می کند که رهبر کاخ سفید را برای بازنگری در روابط واشنگتن با آنکارا و بهبود روابط دوجانبه ترغیب کند، روابطی که روز به روز تیره تر می شود. این تیرگی روابط از دوران باراک اوباما رئیس جمهوری پیشین آمریکا به علت پشتیبانی دولتمردان آمریکایی از کُردهای مسلح سوریه آغاز شد.
مقامات تُرک درباره بهبود روابط آنکارا و واشنگتن خوش بین بودند ولی دولت آمریکا با اعلام پشتیبانی تسلیحاتی خود از یگان های کُرد مدافع خلق که نامش در لیست گروه های تروریستی ترکیه گنجانده شده است، این خوش بینی را به بدبینی تبدیل کرد.
مولود چاووش اوغلو وزیر امور خارجه ترکیه چندی پیش اعلام کرد که یگان های کُرد مدافع خلق و حزب کارگران کردستان (پ ک ک) دو گروه تروریستی هستند و هیچ فرقی با همدیگر ندارند جز اینکه دو نام متفاوت دارند.
ترکیه برای تقویت روابطش با روسیه نیز کارهایی کرده است که این امر باعث نگرانی متحدان غربی آنکارا شده است.
اقامت فتح الله گولن رقیب تبعیدی اردوغان در ایالت پنسیلوانیای آمریکا یکی از موانع بهبود روابط آنکارا و واشنگتن است. اردوغان، گولن را به دست داشتن در کودتای نافرجام 15 ژوئیه 2016 متهم می کند و از آمریکا خواسته است که وی را برای محاکمه تحویل دهد.

214

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها