شرط واشنگتن برای مذاکره با پیونگ یانگ

شرط واشنگتن برای مذاکره با پیونگ یانگ
چهارشنبه 27 ارديبهشت 1396 - 08:40

"نیکی هیلی" نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد اعلام کرد: در صورتی که پیونگ یانگ آزمایش های موشکی اخیر خود را متوقف کند، واشنگتن آماده است با این کشور وارد مذاکره شود.

العالم - آمریکا

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم به نقل از روسیاالیوم، هیلی پیش از نشست شورای امنیت سازمان ملل متحد تاکید کرد، آمریکا همچنان به افزایش فشارها بر کره شمالی از طریق اقدامات بین المللی و تحریم های احتمالی جدید علیه این کشور ادامه خواهد داد و به هیچ عنوان این فشارها کاهش نیافته است.
نماینده آمریکا در سازمان ملل افزود: امریکا دراندیشه تشدید تحریم ها علیه کره شمالی پس از آزمایش موشکی اخیر این کشور است.
در همین حال، شورای امنیت سازمان ملل متحد به اتفاق آرا تازه‌ترین آزمایش موشکی کره شمالی را محکوم کرده و در مورد تحریم‌های جدید به این کشور اخطار داده است.
در بیانیه شورای امنیت بر اهمیت اقدام فوری کره شمالی برای نشان دادن تعهد جدی به برچیدن برنامه اتمی از طریق اقدامات ملموس تاکید شده است.
در این بیانیه آمده است که پیونگ یانگ نباید آزمایش های اتمی و موشکی دیگری انجام دهد.
کره شمالی پیشتر گفت که موشکی که روز یک‌شنبه آزمایش کرد یک نوع تازه با توانایی حمل یک کلاهک بزرگ اتمی بود. این موشک به ارتفاع دو هزار کیلومتری رسید و پس از طی مجموعا ۷۰۰ کیلومتر در غرب ژاپن در دریا فرود آمد.
کره شمالی اعلام کرد که این آزمایشی برای آزمودن توانایی‌های یک موشک بالستیک است که تازه ساخته شده است.
در همین حال، هیات کره‌شمالی روز (جمعه) در سازمان ملل متحد "جنون هیستریک" آمریکا را محکوم و خاطرنشان کرد، ایالات متحده کشورهای دیگر را جهت به اجرا گذاشتن تحریم‌ها علیه پیونگ‌یانگ، تهدید می‌کند.
هیات کره‌شمالی در سازمان ملل کشورهای عضو، این نهاد جهانی را به "بازنگری" در اجرای تحریم‌های "غیرقانونی" که شورای امنیت علیه پیونگ‌یانگ وضع کرده است، فراخواند.
این اظهارات در حالی مطرح می‌شود که کمیته تحریم شورای امنیت نشست‌هایی را با هدف متقاعد کردن کشورهای عضو این سازمان به اجرای تحریم‌ها علیه کره‌شمالی برگزار کرده است.
پیونگ‌یانگ در این بیانیه، آمریکا را متهم کرد که "با تمام شیوه‌های ممکن" و "از طریق ترساندن و تهدید علنی" کشورهای دیگر را تحت فشار قرار می‌دهد تا تحریم‌ها را اجرا کنند.
آمریکا کشورهایی را که با کره‌شمالی مبادلات اقتصادی می‌کنند  یا تحریم‌های شورای امنیت علیه آن را نقض می‌کنند، تهدید به تحریم کرده است.
این آزمایش موشکی کره شمالی در حالی اوایل روز (یکشنبه) انجام شد که تنش ها در شبه جزیره کره بالا است به طوریکه ترامپ ماه گذشته هشدار داده بود که احتمال یک 'مناقشه جدی، جدی' با پیونگ یانگ وجود دارد. با این حال ترامپ گفته حاضر است با رهبر کره شمالی در مورد برنامه موشکی و هسته ای این کشور مذاکره کند.
کره شمالی انجام آزمایش های موشکی را در برابر تداوم تهدیدات امریکا، حق مشروع خود می دادند.
221

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها