کاندولیزا رایس:

مداخله روسها درانتخابات خصمانه بود

مداخله روسها درانتخابات خصمانه بود
چهارشنبه 27 ارديبهشت 1396 - 09:37

وزیر امور خارجه پیشین آمریکا گفت مداخله روسیه در انتخابات آمریکا اقدامی خصمانه بود.

به گزارش شبکه تلویزیونی سی ان ان؛ کاندولیزا رایس در گفتگو با کریستین امانپور درباره اقدام دونالد ترامپ به افشای اطلاعات سری برای روسیه گفت: اگر افشاگری به یک همپیمان مربوط شود، باید این اطمینان حاصل شود که این روابط  همچنان قوی باقی می ماند. من اطمینان دارم هر اتفاقی که افتاد، تلاش هایی در جریان است تا به این همپیمان(اسرائیل) اطمینان داده شود تا بررسی کند که چه اتفاقی ممکن است رخ داده باشد!
وی افزود: هیچ چیزی مهمتر از تبادل اطلاعاتی در میان همپیمانان نیست. دولت ترامپ یک دولت نوپا است و همیشه برای دولت های نوپا دشوار است که بخواهند جای پای خود را پیدا کنند و روابط خود را با آژانس ها پیدا کنند. موضوع دیگر این است که این مسیر دشواری برای یادگیری در پیش دارند  چون رئیس جمهور آمریکا هرگز در دولت نبود حتی نزدیک به دولت هم کار نکرد. باید دقت شود که وقتی دیدارهایی این چنینی برگزار می شود ، درک واقعی وجود داشته باشد که چقدر حرف بیان شود؟ اگر کسی می خواهد چیزی به روس ها بگوید، همانطور که رئیس جمهور گفت نگران موضوعی انساندوستانه بود و شاید این تهدید ممکن است روی روس ها تاثیر بگذارد، چنین چیزی نشانه بدی نمی فرستد. من هم به یاد دارم که روس ها زمانی اطلاعاتی در اختیار ما گذاشتند اما  این کار باید با دقت خاصی صورت گرفت.
کاندولیزا درباره وضعیت دمکراسی  گفت: این موضوع خیلی جدی است و مداخله در انتخابات ما مسئله  خصمانه است.من معتقدم که ولادیمیر پوتین فردی است که اهل قصاص است. وی واقعا عصبانی بود که ما در آمریکا، از جمله هیلاری کلینتون گفته بود که انتخاب پوتین درسال دوهزار و دوازده در انتخاباتی متقلبانه صورت گرفت، البته که آن انتخابات بخش زیادی تقلب بود، این مواضع باعث عصبانی شدن پوتین شده بود و او واکنش متقبال نشان داد.
کاندولیزا رایس گفت: هیلاری کلینتون وقتی گفته بود که انتخابات در روسیه متقلبانه بود هیچ اشتباهی نکرد اما ما باید از این موضوع حمایت کنیم که هیچ کس نباید در استبداد زندگی کند و این موضوع باید در کانون گفتار آمریکا با جهان باشد.
وی افزود: وقتی تعداد کشورهای دمکراتیک در دنیا زیاد می شود به نفع آمریکا است.
کاندولیزا رایس گفت: من نظرم را درباره دونالد ترامپ تغییر ندادم بلکه الان وی رئیس جمهور است و من به رویه هایی که در کشور وجود دارد، احترام می گذارم اما هر جای اشکالی باشد از کاخ سفید انتقاد خواهم کرد.

پربیننده ترین خبرها