وبا، قاتل بی رحم کودکان نجات یافته از جنگ در یمن

وبا، قاتل بی رحم کودکان نجات یافته از جنگ در یمن
چهارشنبه 27 ارديبهشت 1396 - 14:23

کودکان یمنی با پاهای برهنه، پیاده روها را در جستجوی امنیت می پیمایند. آنها در کشور خود با وجود همه دردها و مشکلات آواره اند.

العالم - يمن

کودکان بی گناهی که دوران کودکی شان را صبح و عصر در پیاده روها بدنبال رفع نیاز و یافتن سرپناهی سر می کنند. البته آنها ساعت صفری که سرآغاز داستان های خونبار بود و اینکه آوار مصیبت ها چگونه بر سرشان خراب شد را درک نمی کنند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، مصیبتی که خطرناک تر از شبه تجاوز سعودی ها برای کودکان یمنی به شمار می آید اکنون سایه ای وحشتناک برآن کشور گسترده است. در روزهای اخیر موارد ابتلا به بیماری وبا "کولیرا" روند فزاینده ای به خود گرفته و از 27 آوریل گذشته تاکنون صنعا پایتخت و دیگر استان ها شاهد آن بوده است.

وزارت بهداشت دولت نجات ملی یمن در صنعا، از روز یکشنبه (دیروز)، به دلیل شیوع بیماری وبا وضعیت فوق‌العاده اعلام کرده است.

در بیانیه وزارت بهداشت یمن آمده است: با توجه به شیوع گسترده، بیماری وبا در تمامی بخشهای زیرمجموعه این وزارت‌خانه، آماده‌باش اعلام می‌شود و از کلیه سازمان‌های بین‌المللی  داخلی و کلیه طرف‌های مسئول می‌خواهیم که به ما برای مهار این بحران کمک کنند. بحرانی که یک مصیبت انسانی و بهداشتی بی‌سابقه است.

بر اساس این گزارش، شمار مبتلایان به وبا بسیار فراتر از امکانات بیمارستا‌ن‌ها و مراکز بهداشتی صنعاء است و تاکنون بیش از دو هزار و 567 نفر طی دو هفته گذشته به این بیماری مبتلا شده‌اند. وزارت بهداشت اوایل ماه می جاری درباره این بیماری هشدار داده بود.

در نشست روز گذشته دکتر "محمد سالم بن حفیظ" وزیر بهداشت دولت نجات ملی یمن با نماینده سازمان ملل در امور انسانی نیز وضعیت وبا در یمن بررسی شد.

در این نشست، گزارشی ارائه شد که نشان می‌داد از 27 آوریل تا 13 می، در استانهای صنعاء، عمران، البیضاء، المحویت، حجة، الضالع، ذمار، عدن، إب، تعز، الحدیدة، ریمة و ابین، 8 هزار و 595 نفر مشکوک به ابتلا به این بیماری شده اند و تاکنون اثبات شده که 213 نفر از آنها با انجام آزمایش‌های دقیق، مبتلا به وبا هستند و تاکنون نیز 115 نفر بر اثر همین بیماری مرده‌اند.
بیماری وبا از طریق آب آلوده منتقل می‌شود و گرم شدن هوا، شیوع آن را گسترش داده است.
221

پربیننده ترین خبرها