رئيس مرکز حقوق بشر بحرين:

مذاکره کنندگان در بحرین نماینده مردم نیستند

مذاکره کنندگان در بحرین نماینده مردم نیستند
يکشنبه 12 تير 1390 - 07:36

رئيس مرکز حقوق بشر بحرين تاکيد کرد، شرکت کنندگان در طرح گفت و گوي رژيم آل خليفه نماينده مردم نيستند.

 نبيل رجب در مصاحبه با شبکه العالم اظهار داشت: درصورتیکه به نظرات و دیدگاه مردم بحرین توجه کنیم، مي بينيم که کسي موضوع گفت و گوي ملي را جدي نمي گيرند، و همه مي دانند که اين يکي از نمايش هاي رژیم است تا افکار عمومي بين المللي را متقاعد کند، که اختلاف در بحرين ميان مردم و شيعيان و سني ها است، و رژیم در اين موضوع نقش ميانجي را دارد، و سعي می کند راه حل هايي براي اين اختلافات پيدا کند.

نبیل رجب افزود: رژیم از طريق گفت و گو سعي دارد اینگونه وانمود کند که مردم با طرح این رژیم موافقت کرده اند؛ در حالي که شرکت کنندگان در اين گفت و گو خواست و اراده مردم بحرين را بيان نمي کنند، و اکثريت شرکت کنندگان در اين گفتگو جمعيت هايي هستند که از سوي دستگاههاي اطلاعاتي و دستگاههاي وابسته به رژیم تشکيل شده اند.

وی خاطرنشان کرد: اکثريت مردم بحرين با شرکت در اين گفت و گوها مخالفند به ويژه اينکه حدود نيمي از شخصيت هاي مخالف در زندان هستند.

نبیل رجب تاکید کرد: اگر گفت و گوها واقعي باشد، بايد شخصيت هاي مخالف در آن حضور داشته باشند.

نبیل رجب با اشاره به ادامه بازداشت 2 نفر از شخصیت های جمعیت الوفاق گفت: رژیم به مشارکت الوفاق احترام نگذاشته، و آنها را آزاد نکرده است.

 نبيل رجب تاکيد کرد: کسي انتظار ندارد اين گفتگو به نتيجه برسد به ويژه اينکه بازداشت شدگان هنوز در زندان هستند و کارکناني که اخراج شده اند هنوز به سر کار خود بازنگشته اند، و دانشجويان همچنان از تحصيل محرومند و شکنجه ، حمله به منازل مسکونی و شرکت کنندگان در تحصن و تظاهرات مسالمت آميز بصورت روزانه ادامه دارد.



پربیننده ترین خبرها