مک‌کین:

رسوایی‌های دولت ترامپ شبیه به «واترگیت» است

رسوایی‌های دولت ترامپ شبیه به «واترگیت» است
چهارشنبه 27 ارديبهشت 1396 - 21:31

سناتور ارشد آمریکا امروز، چهارشنبه رسوایی‌های اخیر دولت ترامپ را با رسوایی واترگیت که به عزل رئیس‌جمهوری وقت آمریکا منجر شد مقایسه کرد.

العالم - آمریکا

«جان مک‌کین» مک‌کین گفت: «فکر می‌کنم این ماجرا را قبلاً هم شاهد بوده‌ایم؛ فکر می‌کنم کار دارد به جایی می‌رسد که از حیث اندازه و مقیاس به اندازه واترگیت است.»

در روزهای گذشته تحلیلگران سیاسی در آمریکا اقدام «دونالد ترامپ» در اخراج رئیس «اف‌بی‌آی» را با وقایع رسوایی «واترگیت» که به استیضاح و عزل رئیس‌جمهور وقت آمریکا منجر شد مقایسه کرده‌اند.

20 اکتبر سال 1973 «ریچارد نیکسون» در اقدامی جنجالی دادستان ویژه مأمور تحقیق درباره «رسوایی واترگیت» را از سمتش برکنار کرد. «نیکسون» در این پرونده متهم به مأمور کردن عوامل اف‌بی‌آی برای ورود به ساختمان هتل واترگیت، محل استقرار ستاد انتخاباتی حزب دموکرات و کار گذاشتن دستگاه‌های شنود در آن بود.

تحلیلگران این حادثه را با اقدام روزهای اخیر ترامپ در اخراج رئیس «اف‌بی‌آی» مقایسه و پیش‌بینی کرده‌اند که وی نیز به سرنوشت نیکسون، یعنی استیضاح و عزل دچار خواهد شد.

گفته می‌شود اقدام ترامپ در اخراج مدیر اف‌بی‌آی با هدف جلوگیری از تحقیقات درباره ارتباطات تیم وی با دولت روسیه صورت گرفته است. ترامپ بعد از اخراج کومی با رسوایی دیگر درباره درز اطلاعات محرمانه به روسیه مواجه شده است./فارس

 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها