بشار اسد به هیات عرب چه گفت؟

بشار اسد به هیات عرب چه گفت؟
چهارشنبه 27 ارديبهشت 1396 - 21:53

بشار اسد رییس جمهوری سوریه با هیات شخصیت های عرب شرکت کننده در کنفرانس قومی عربی و همایش عربی بین المللی برای عدالت فلسطین دیدار کرد.

العالم سوریه 

به گزارش پایگاه شبکه خبری العالم، رییس جمهوری سوریه در این دیدار گفت که چالش های فرا روی جهان عرب نیازمند فعالیت جهت افزایش آگاهی نسبت به عربیت به عنوان هویت و چارچوب تمدنی است به گونه ای که فقط ایدئولوژی نبوده و همه را شامل شود.
وی همچنین درباره اوضاع سوریه در سایه جنگ تروریستی علیه آن، مشکلات جهان عرب که ناشی از ضعف، تفرقه، گسترش تروریسم و افراط گرایی است و پیامدهای تنش در اوضاع جهان عربی بر مساله فلسطین سخن گفت.
اسد ادامه داد که اگر فداکاری ارتش سوریه و ایمان ملت آن به وطن و وحدتش نبود، سوریه نمی توانست در برابر این جنگ ایستادگی کند، ملت سوریه با تمام اقشارش الگوی منحصر به فردی از فداکاری ارائه داده است.   
رییس جمهور سوریه در ادامه بر ضرورت تمسک به اندیشه های قومی و تقویت احساس میهنی در برابر توطئه برای تجزیه منطقه تاکید کرد. 
سپس اعضای هیات بر ضرورت حمایت از سوریه در برابر این توطئه تاکید کرده و یادآوری نمودند که حمایت از سوریه، به معنی حمایت از مساله فلسطین و تمام امت عربی است به خصوص که کشور سوریه دروازه امنیت ملی عربی است.   
آنان همچنین نسبت به پیروزی نظام و مردم سوریه در برابر تروریسم و توطئه علیه آن ابراز اطمینان نموده و گفتند که این پیروزی، تحولات راهبردی بسیار مثبتی در جهان عرب ایجاد خواهد نمود. 
206
 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها