رخدادی هراس انگیز که خواب را از چشم دنیا می‌رباید

رخدادی هراس انگیز که خواب را از چشم دنیا می‌رباید
چهارشنبه 27 ارديبهشت 1396 - 22:00

رئیس سازمان اطلاعات هلند هشدار داد، جهان در آستانه یک "اقدام خرابکارانه دیجیتالی جدی" قرار گرفته که می‌تواند منجر به "ناآرامی، آشوب و بی‌نظمی" شود.

العالم - اروپا

به گزارش روزنامه دیلی میل، راب برتولی، رئیس سازمان اطلاعات هلند در سخنرانی در یک کنفرانس امنیت سایبری در شهر لاهه گفت: خرابکاری در زیرساخت‌های حیاتی همان هشداری است که خواب را در شب از چشمان شما خواهد گرفت.

او که در این کنفرانس با حضور کارشناسان عواقب حمله سایبری بزرگ روزهای گذشته را بررسی می‌کنند گفت: تهدیدهای دیجیتالی خیالی نیستند و هر کجا در اطراف ما حضور دارند.

او تاکید کرد: از نظر من ما بیشتر از آن چیزی که مردم خیال می‌کنند نزدیک به یک اقدام خرابکارانه دیجیتالی جدی قرار داریم.

برتولی توضیح داد که چطور در سال 2012 کامپیوترهای شرکت‌های بزرگ نفتی عربستان هدف حمله سایبری قرار گرفتند و سه سال بعد شرکت‌های برق‌رسانی اوکراین قربانی یک حمله هکری شدند که خاموشی سراسری برای مدت چند ساعت به وجود آورد.

وی گفت: زیرساخت‌های جهان ارتباط تنگانگی با یکدیگر دارند که مزایای فراوانی دارد اما همچنین آسیب‌پذیری نیز به همراه دارد.

او پرسید: تصور کنید اگر کل نظام بانکداری برای یک یا دو روز و یا یک هفته قربانی خرابکاری شود چه اتفاقی خواهد افتاد. همچنین چه اتفاقی می‌افتد اگر شبکه حمل و نقل ما فلج شود یا ماموران کنترل ترافیک هوایی ضمن هدایت پروازها در فرودگاه‌ها هدف حمله سایبری قرار بگیرند. تبعات چنین وضعیت‌هایی فاجعه بار خواهد بود.

او هشدار داد: خرابکاری علیه یکی از این بخش‌ها می‌تواند تبعات عمومی مهمی به بار بیاورد و موجب ناآرامی، آشوب و بی‌نظمی شود.

رئیس سازمان جاسوسی هلند گفت: تهدید تروریسم سایبری نزد گروه‌های تروریستی مثل داعش و القاعده اگرچه محدود است اما آنها قطعا نیت روی آوردن به این حوزه را دارند.

او اظهار کرد: شاید هنوز گروه‌های افراط گر از سطح کافی دانش کارشناسی فنی به منظور ایجاد آسیب‌های وحشتناک از طریق خرابکاری دیجیتالی برخوردار نباشند و هنوز این قابلیت را نداشته باشند اما قطعا نیت دستیابی به آن را دارند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها