مخالفت واشنگتن با حضور البشیر در اجلاس ریاض

مخالفت واشنگتن با حضور البشیر در اجلاس ریاض
چهارشنبه 27 ارديبهشت 1396 - 22:02

یک مسئول عالی‌رتبه وزارت خارجه آمریکا از مخالفت واشنگتن با دعوت از رئیس‌جمهوری سودان برای حضور در اجلاس عربی-آمریکایی در ریاض خبر داد.

العالم-آمریکا

در حالیکه برخی مسئولان سودانی از احتمال مشارکت «عمر البشیر» در اجلاس ریاض خبر داده بودند اما یک مسئول عالی‌رتبه وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که واشنگتن با مشارکت البشیر در اجلاس روز یکشنبه در ریاض مخالف است.

خبرگزاری آسوشیتدپرس به نقل از یک مسئول آمریکایی که خواست نامش فاش نشود، گزارش داد که آمریکا با دعوت از هر فرد تحت تعقیب دادگاه لاهه از جمله البشیر مخالف است.

پیش از این برخی مسئولان سعودی گفته بودند که ریاض از عمر البشیر برای حضور در اجلاس عربی –آمریکایی که قرار است «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا در آن سخنرانی کند، دعوت کرده است.

پایگاه «سودان تریبون» نیز به نقل از برخی منابع دیپلماتیک گزارش داد که البشیر دو روز قبل از برگزاری اجلاس به ریاض سفر می‌کند و قرار است با «سلمان بن عبدالعزیز» پادشاه عربستان سعودی دیدار و گفت‌وگو نماید.

عربستان طی روزهای 20 و 21 می (31 اردیبهشت و 1 خرداد) میزبان نشست مشورتی کشورهای حوزه خلیج‌فارس و 3 اجلاس با حضور ترامپ، ملک سلمان، رهبران کشورهای حوزه خلیج فارس و کشورهای عربی و اسلامی باشد.

ریاض برای این منظور با ارسال دعوتنامه‌هایی به سران کشورهای قطر، کویت، اردن، عمان، بحرین و امارات از آنها برای شرکت در این اجلاس دعوت کرده است./فارس

 

پربیننده ترین خبرها