برتری امنیتی و حرفه‌ای حماس بر موساد

برتری امنیتی و حرفه‌ای حماس بر موساد
چهارشنبه 27 ارديبهشت 1396 - 22:48

در شرایطی که تشکیلات خودگردان فلسطین و برخی کشورهای عربی از عادی سازی روابط با رژیم صهونیستی سخن می گویند، جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس در اقدامی امنیتی توانست عاملان ترور شهید مازن فقهاء را بازداشت کند.

العالم - فلسطین اشغالی

پایگاه اینترنتی روزنامه رای الیوم در سرمقاله خود نوشت به دقت کنفرانس مطبوعاتی را که وزیر امور داخلی جنبش مقاومت اسلامی حماس برگزار کرد، دنبال کردیم. وی در این کنفرانس در خصوص شرایط و جزئیات عملیات بازداشت گروهی که مازن فقهاء اسیر آزاد شده را در مقابل منزلش در شهر غزه به شهادت رساندند، سخن گفت. این کنفرانس کاملا حرفه ای و نشان دهنده توانمندی های اطلاعاتی بود که در عملکرد امنیتی فلسطین در بیش از چهل سال گذشته بی سابقه است.

در این کنفرانس که با عکس ها، نقشه ها و نوارهای مستند همراه بود، وزیر امور داخلی حماس در خصوص تشکیل کمیته امنیتی به محض وقوع جنایت ترور، بسیج کردن همه بخش های امنیتی، بستن تمامی گذرگاه های نوار غزه، نظارت دقیق بر مرزها، ایجاد موانع امنیتی در خشکی و دریا و بررسی 38 ساعت فیلم های ضبط شده دوربین های نظارتی سخن گفت. در نتیجه این اقدامات، 24 ساعت پس از وقوع جنایت، تحقیقات به نتیجه رسید و 45 تن از مزدوران رژیم اشغالگر اسرائیل بازداشت شدند.

نام عامل اصلی و سه نفری که در طول هشت ماه پیش از اجرای این عملیات، با نظارت و جاسوسی در این جنایت دست داشتند، ذکر نشد و برای جلوگیری از بدنام شدن خانواده های آنها و عمل بر اساس اصل گناه کسی بر دوش دیگری نیست، تنها حرف اول نام و نام خانوادگی آنها ذکر شد، چرا که جامعه فلسطینی به ویژه در غزه، مانند بیشتر دیگر جوامع عربی، جامعه ای قبیله ای عشایری است. این امتیازی است که مانند دیگر امتیازها برای جنبش حماس در نظر گرفته می شود، هرچند این مسئله وجود شکست ها و اشتباهات (حماس) را نیز رد نمی کند.

بی شک، این دستاورد امنیتی بزرگ، رژیم اشغالگر اسرائیل را گرفتار خواهد کرد، چرا که عاملان این جنایت در بازجویی ها، یک گنج اطلاعاتی درباره شبکه مزدوران و جاسوس ها، نحوه جذب آنها و کسانی که در دستگاه موساد آنها را جذب کرده اند، ارائه کردند. موضوع دوم این است که عوامل این ترور مانند بسیاری از جاسوس های دیگر که در برخی موارد پیشین در زمان حکومت تشکیلات خودگردان بر نوار غزه و پیش از آن، در زمان حضورشان در لبنان و تونس موفق به فرار می شدند، نتوانستند فرار کنند.

همه نشانه ها تایید می کند که جنبش حماس این مزدوران را پس از اعتراف به جنایتشان به طور قانونی و انقلابی قصاص خواهد کرد، تا از این طریق، شریعت اسلامی و احکام آن را اجرا کند و در دل کسانی که برای خیانت به کشور، آرمان و امت خود و همکاری با رژیم اشغالگر و ترور شخصیت های ملی و اسرای آزادشده تلاش می کنند، وحشت بیفکند.

در پایان این مطلب آمده است جنبش حماس پیروزی امنیتی بزرگی به دست آورد و اسرائیلی ها را گرفتار کرد، آن هم در زمانی که مسائل عربی و فلسطینی(تشکیلات خودگردان) براساس خواسته آن ها درباره عادی سازی روابط و همکاری امنیتی (با رژیم صهیونیستی) پیش می رود. این یک پیروزی برای حماس و دستگاه های امنیتی آن محسوب می شود، که باید به آن توجه کرد.

پربیننده ترین خبرها