میرسلیم: اعضای دولت، دارایی خود را شفاف اعلام کنند

میرسلیم: اعضای دولت، دارایی خود را شفاف اعلام کنند
پنج‌شنبه 28 ارديبهشت 1396 - 00:49

نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: ما درباره شفاف سازی اعتقاد داریم که اول باید قانون اساسی را محترم شمرد یعنی رئیس جمهور، معاونان و وزرا باید شفاف بگویند دارایی، درآمد و ثروتشان چقدر است.

العالم - ایران

سید مصطفی آقا میرسلیم در گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما گفت: بعید می دانم یک وزیر اگر بخواهد تمام عیار در خدمت مردم باشد، وقتی از دولت کنار می رود ثروتش افزوده شده باشد؛ اما برخی وزرا را می بینیم در طول 38 سال گذشته که بیشتر وظایفشان دولتی بوده و حقوق آنها هم مشخص است به هزار میلیارد تومان سرمایه رسیده اند چگونه این صورت گرفته است آنها که فقط در بخش خصوصی احتمام نداشته اند و بعید است از این راه  بتوانند به این ثروتها برسند.

وی افزود: مشخص است ویژه خواری هایی صورت گرفته است اگر دارایی ها را اعلام و شفاف کنیم و در اختیار مردم و قوه قضائیه قرار بگیرد امکان نظارت بر آن خواهد بود و اگر روسا کارشان شفاف باشد زیردستان نیز مراعات خواهند کرد.

میر سلیم اظهار داشت: ما پیش بینی کرده بودیم دارایی افراد نه فقط در سطح وزرا بلکه در سطوح پایین تر به رئیس قوه قضائیه اظهار شود و او بتواند راستی آزمایی کند اما چون خیلی از منافع به خطر می افتاد مخالفت شد اگر واقعا خورده شیشه ندارند آنها که سرکار هستند به طور شفاف اعلام کنند که ثروت چرا و از کجا به دست آمده و چطور افزایش یافته است.

این نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد: این مسئولان به مردم اعلام کنند و اگر نمی توانند از دولت کنار بروند زیرا این شفافیت ضرورت دارد.

وی با بیان اینکه معاملات نیز باید برای مردم شفاف تشریح شود گفت: چرا وقتی با پژو در فرانسه مذاکره می کنند هنوز برخی اعضای هیئت مدیره ایران خودرو نمی دانند پشت پرده چه بوده است، چرا می خواهند مخفی کنند و چه منفعتی است که مردم نباید خبر داشته باشند دولت صادق دولتی است که تمام فعل و انفعالات و حساب دخل و خرجش برای مردم روشن است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها