شلیک به هدف با هوش مصنوعی

شلیک به هدف با هوش مصنوعی
پنج‌شنبه 28 ارديبهشت 1396 - 05:12

در کنفرانس رابط‌های کاربری هوشمند در آمریکا، دانشمندان شرکتDCS و آزمایشگاه تحقیقاتی ارتش آمریکا از طرح خود برای ایجاد یک سامانه تیراندازی هوشمند که یادگیری آن با استفاده از امواج مغزی تک‌تیراندازهای نخبه صورت می‌گیرد، رونمایی کردند.

العالم - گوناگون

ارتش آمریکا با استفاده از امواج مغزی تک‌تیراندازهای نخبه خود در صدد راه‌اندازی یک سامانه تیراندازی هوشمند است.

در کنفرانس رابط‌های کاربری هوشمند در آمریکا، دانشمندان شرکتDCS و آزمایشگاه تحقیقاتی ارتش آمریکا از طرح  خود برای ایجاد یک سامانه تیراندازی هوشمند که یادگیری آن با استفاده از امواج مغزی تک‌تیراندازهای نخبه صورت می‌گیرد، رونمایی کردند.

این سامانه با استفاده از شبکه عصبی، نحوه تصمیم‌گیری انسان برای انتخاب زمان مناسب برای شلیک را بررسی و سعی می‌کند از الگوریتم‌های ایجاد شده برای شلیک به اهداف استفاده کند.

این طرح چندیدن سال مورد بررسی و مطالعه بوده و می‌تواند به انقلابی در عرصه رویارویی‌های نظامی بدل شود.

"متیو جاسوا"( Matthew Jaswa)  یکی از ارائه‌کنندگان این طرح گفت: ما با استفاده از امواج مغزی تک‌تیراندازها در زمان شلیک به هدف به سامانه شلیک هوشمند آموزش می‌دهیم تا بتواند به تشخیص زمان درست برای شلیک دست پیدا کند.

وی افزود: این سامانه با تجزیه و تحلیل این سیگنال‌ها می‌تواند قابلیت هدف‌گیری خود را بهبود ببخشد.

این تنها تلاش برای ساخت سامانه‌های هوشمند نامی محسوب نمی‌شود. چندی پیش آژانس تحقیقات پیشرفته دفاعی آمریکا (دارپا) اعلام کرد به نبال کشف روش‌هایی برای هک کردن مغز سربازان است.

دارپا اعلام کرد که به هشت مرکز تحقیقاتی کمک‌های مالی و علمی مورد نیاز را ارائه کرده است تا بتوانند راه‌هایی برای افزایش توانمندی ذهنی و افزایش سرعت یادگیری سربازان ارائه کنند.
 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها