انتقاد فعال زندانی بحرینی از ترامپ

انتقاد فعال زندانی بحرینی از ترامپ
پنج‌شنبه 28 ارديبهشت 1396 - 10:40

بدنبال قرارداد فروش تسلیحات از سوی آمریکا به عربستان و بحرین، نبیل رجب فعال حقوقی بحرینی که در زندان به سر می برد، در گفت و گو با روزنامه آمریکایی "نیویورک تایمز" به شدت از دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا انتقاد کرد.

العالم - بحرین

به گزارش شبکه روسیاالیوم، رجب در مقاله ای که پیش از سفر برنامه ریزی شده ترامپ به ریاض، در روزنامه نیویورک تایمز منتشر شد، گفت:  دولت ترامپ به طور جدی در صدد رفع همه موانع حقوق بشری آن هم با فروش سلاح به کشورم بحرین است، کشوری که در ائتلاف عربی به رهبری سعودی در تجاوز به یمن مشارکت دارد. 
وی افزود: برای من شرم آور است که کشورم بحرین با حمایت ایالات متحده آمریکا یمن را بمباران می کند.

در حالی که ائتلاف عربستان سعودی همچنان به حملات هوایی علیه یمن ادامه می دهد، رژیم بحرین نیز جامعه مدنی در داخل را به شدت سرکوب می کند.
پیشتر یکی از مقامات امریکایی که به طور مستقیم در انتقال این بسته‎های تسلیحاتی نقش دارد به واشنگتن تایمز اعلام کرده است که در حال حاضر یک محموله به ارزش حدود 100 میلیون دلار، شامل فن‌آوری موشک هدایت‎شونده، برای ریاض آماده شده است.
وی همچنین افزود محموله‌ای چند میلیارد دلاری اشامل 19 جنگنده‎ اف-16 امریکایی برای ارسال به بحرین در انتظار دستور ترخیص کالا از سوی دولت جدید ایالات‌متحده است.
اوباما در پی بروز رسوایی هایی دربارۀ نقض حقوق بشر در عربستان سعودی و بحرین و همچنین کشتار شهروندان یمنی، مجوز صدور تسلیحات به این دو کشور را مسدود کرده بود.
بحرین بیش از دو سال است که در ائتلاف عربی به سرکردگی عربستان سعودی در تجاوز علیه یمن مشارکت دارد.
221

پربیننده ترین خبرها