پرونده ارتباط ترامپ با روسیه، روی میز مدیر اسبق اف بی آی

پرونده ارتباط ترامپ با روسیه، روی میز مدیر اسبق اف بی آی
پنج‌شنبه 28 ارديبهشت 1396 - 13:32

وزارت دادگستری "رابرت مولر"، مدیر سابق "اف بی آی" را مأمور ویژه تحقیقات درباره ادعای مداخله روسیه در انتخابات آمریکا و احتمال حمایت مخفیانه این کشور از ستاد انتخاباتی دونالد ترامپ کرد.

العالم - آمریکا
به گزارش پایگاه خبری روسیا الیوم، این تصمیم حاصل فشارهایی است که دموکرات ها و برخی جمهوری خواهان خشمگین طی یک هفته گذشته بر کاخ سفید وارد آورده اند. آنها از کاخ سفید می خواهند تحقیقات مستقلی را درباره اینکه آیا روسیه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا که در نوامبر گذشته برگزار شد و به پیروزی ترامپ بر رقیب دموکراتش، هیلاری کلینتون انجامید، تأثیر داشته است یا خیر، آغاز کند. 
پس از آنکه وزارت دادگستری آمریکا اعلام کرد که رابرت مولر را مأمور تحقیقات در این باره کرده است، ترامپ با صدور بیانیه ای اعلام کرد که بی صبرانه منتظر فیصله یافتن این ماجراست. وی گفت: "همانطور که بارها گفته ام این تحقیقات به همه ثابت می کند هیچ ارتباطی بین ستاد انتخاباتی من با هیچ طرف خارجی وجود نداشته است".
مولر نیز با انتشار بیانیه ای که شبکه خبری "سی بی اس" آن را پخش کرد در شبکه اجتماعی تویتر اعلام کرد که این مسئولیت را می پذیرد و با تمام توان برای انجام آن تلاش می کند.
تکرار این اتهام که روسیه در پیروزی ترامپ در انتخابات اخیر آمریکا نقش داشته است، همواره کفر ترامپ را درآورده است. رسانه های آمریکایی نیز از این ماجرا، داستان هزار و یک شب ساخته اند و ماه های اول ریاست جمهوری ترامپ را به کام او، زهر کرده اند. این در حالی است که مسکو نیز بارها ادعای سازمان جاسوسی مرکزی آمریکا را مبنی بر دخالت در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا با واضح ترین عبارت ها تکذیب کرده است.
اما با برکناری "جیمز کامی"، رئیس دفتر تحقیقات فدرال توسط ترامپ، فشارها بر کاخ سفید دو چندان شد. جیمز کامی مسئول تحقیقات فدرال درباره همین موضوع بود. اما بعدها شایعه هایی منتشر شد مبنی بر اینکه ترامپ از جیمز کامی خواسته است تحقیقات اف بی آی را متوقف کند.
روز چهارشنبه دامنه این ماجرا به "وال استریت" هم کشیده شد به طوری که شاخص سازمان اعتبارسنجی "استاندارد اند پورز 500" و "داو جونز" بزرگترین زیان را در یک روز از سپتامبر گذشته به بعد ثبت کردند. همچنین امید سرمایه گذاران برای دستیابی به تخفیف های مالیاتی و اتخاذ سیاست هایی برای حمایت از اقتصاد در شرایط بی ثباتی سیاسی، از بین رفت.
رود روزنشتاین، معاون وزیر دادگستری آمریکا نیز با صدور بیانیه ای درباره انتصاب مشاور اختصاصی برای خود، این کار را برای جلب اطمینان مردم به نتیجه تحقیقات ضروری دانست.
208

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها