ولیعهد اسامه بن لادن در پی انتقام خون پدرش!

ولیعهد اسامه بن لادن در پی انتقام خون پدرش!
پنج‌شنبه 28 ارديبهشت 1396 - 19:41

افسر سابق اداره تحقیقات فدرال آمریکا(اف.بی.آی) و یکی از محققان در زمینه سازمان القاعده گفت: حمزه بن لادن پسر اسامه بن لادن سرکرده سابق این گروه که به دست نیروهای آمریکایی در پاکستان کشته شد، برای رهبری یک شبکه تروریستی به منظور انتقام خون پدرش آمادگی دارد.

العالم - آمریکا ـ آسیا

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، علی سوفان تاکید کرد که به نامه های حمزه به پدرش در حدود 6 سال پیش دست یافته است. حمزه از انگیزه بالایی برخوردار است و آماده انتقام خون پدرش از آمریکاست.

یورام اشفایتسر کارشناس تروریسم بین المللی و رییس برنامه مبارزه با تروریسم در پژوهشکده امنیت ملی آمریکا در گفتگو با "اسپوتنیک" نیز درباره امکان احیای مجدد سازمان القاعده سخن گفت.

شفایتسر بر این باور است که حمزه بن لادن برای سازمان القاعده مهمترین شخصیت در خانواده بن لادن به شمار می آید. القاعده نیز فقط به شخصی نیاز دارد که در اطراف او گرد آید.

این کارشناس خاطرنشان کرد که پسر بن لادن مانند رهبر یک گروه رفتار می کند و اگر ایمن الظواهری رهبری معنوی القاعده است، حمزه می تواند رهبر نظامی باشد.

وی اظهار داشت که اسامه بن لادن پسرش حمزه را با این امید بزرگ کرد که روزی جانشین او شود و پس از آنکه پسرش سعد کشته شد، حمزه مناسبترین فرد در میان برادرانش برای این سمت است.

کارشناس تروریسم بین المللی در پایان گفت: در سالهای اتی شاهد حملات تروریستی بیشتری از سوی برخی افراد و گروههای تروریستی خواهیم بود که تقریبا گریزی از آن نیست.

210

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها