اولین مذاکره رئیس جمهور روسیه و فرانسه

اولین مذاکره رئیس جمهور روسیه و فرانسه
پنج‌شنبه 28 ارديبهشت 1396 - 22:40

ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه با امانوئل مکرون رئیس جمهوری جدید فرانسه در باره مسائل مهم دوجانبه و بین المللی مذاکره تلفنی کرد که نخستین گفت وگوی دو طرف محسوب می شود.

العالم - اروپا

رئیس جمهوری روسیه روز پنجشنبه در ابتدای این گفت وگوی تلفنی آغاز کار مکرون در مقام رئیس جمهوری فرانسه و تشکیل دولت جدید این کشور را تبریک گفت.

دفتر مطبوعاتی کاخ کرملین اعلام کرد: روسای جمهوری روسیه و فرانسه برای توسعه روابط سنتی و دوستانه دو کشور در عرصه های مختلف از جمله سیاسی، اقتصادی و بازرگانی، فرهنگی و انسانی اعلام آمادگی کردند.

دو طرف همچنین توافق کردند در باره مسائل مهم بین المللی و منطقه ای از جمله مبارزه با تروریسم با یکدیگر همکاری کنند.

سران روسیه و فرانسه در ادامه بر اهمیت ادامه همکاری در چارچوب گروه چهار نورماندی برای حل و فصل بحران اوکراین مطابق توافق مینسک تاکید کردند.

روسیه، فرانسه، انگلیس و اوکراین گروه چهار نورماندی را تشکیل می دهند که از سه سال پیش در سطوح روسای جمهوری و وزیران امور خارجه برای حل مساله اوکراین نشست برگزار می کنند.

پوتین و مکرون همچنین در مذاکره تلفنی در باره امکان دیدار خود در آینده گفت وگو کردند.

روابط روسیه و فرانسه همانند مناسبات با بسیاری از کشورهای غربی دیگر در سه سال اخیر بر اثر مساله اوکراین سرد شده است.

دو طرف از سطح همکاری در بسیاری از عرصه ها کاسته اند که مهم ترین آن خودداری پاریس از فروش دو فروند ناو بالگردبر میسترال به روسیه پس از عقد قرارداد دوجانبه و انجام پیش پرداخت آن بود.

اتحادیه اروپا که فرانسه یکی از اعضای اصلی آن است، همراه آمریکا در سه سال اخیر چند بسته تحریم مالی و اقتصادی علیه روسیه وضع کرده اند و شماری از مقام های این کشور را نیز در فهرست های تحریمی قرار داده اند./ ایرنا

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها