معاون وزیرکشور: هیچ مشکل امنیتی ویژه ای نداشته ایم

معاون وزیرکشور: هیچ مشکل امنیتی ویژه ای نداشته ایم
پنج‌شنبه 28 ارديبهشت 1396 - 23:08

معاون امنیتی وزارت کشور: با پشت سر گذاشتن سه مقطع انتخابات (ثبت نام ، احراز صلاحیت و تبلیغات) با قاطعیت اعلام می کنیم مشکل امنیتی ویژه ای نداشته ایم.

العالم - ایران

حسین ذوالفقاری معاون امنیتی وزارت کشور گفت: نتیجه حاصل شده محصول تلاش دستگاه های امنیتی انتظامی نظامی است، همچنین همراهی ستادها، رسانه ها و مردم که در مجموع شاهد انضباط بودیم.

وی گفت: با وجود با نشاط شدن تبلیغات ولی هیچ تنشی نداشتیم.

ذوالفقاری با بیان اینکه همه مسائل برای مراحل بعدی انتخابات از جمله رای گیری که از فردا 8 صبح آغاز می شود افزود: بعد از آن مرحله شمارش آرا و اعلام نتایج انجام می شود و تمهیدات ویژه آن نیز در نظر گرفته شده است.

وی با تاکید بر آنکه از امروز هر گونه اعلام نظر سنجی در فضای مجازی و رسانه ای خلاف است گفت: هر گونه گمانه زنی برای پیروزی مخل امنیت است که با آن برخورد خواهد شد.

ذوالفقاری خاطرنشان کرد: اعلام رسمی نتیجه انتخابات تنها از سوی وزارت کشور و تایید شورای نگهبان خواهد بود و اعلام نتایج از سوی ستاد و اشخاص ممنوع و خلاف است و چنانچه کسی بخواهد نتیجه انتخابات را قبل از اعلام رسمی مشخص کند، مضر امنیت است.

وی با اشاره به یکی از ستادهای انتخاباتی که پیش از رای گیری و اعلام نتایج می خواهند سالنی برای جشن پیروزی در نظر بگیرند گفت: این خود زمینه تنش است که به صورت کتبی و اشکال مختلف به مسئولین ستادها اعلام شده است.

معاون امنیتی کشور تاکید کرد: مردم در ساعات اولیه رای گیری ، رای خود را به صندوق های اخذ رای بیندازند و از کل روز برای رای دادن استفاده کنند و رای دادن را موکول به ساعات پایانی و شب نکنند؛ این موضوع در جهت نبود مشکل و معطلی برای مردم و همچنین برقراری امنیت در حوزه های انتخاباتی است.

وی با تاکید بر اینکه مردم با شعور بالا در مراحل تبلیغاتی همکاری کردند افزود: مردم در زمان اخذ رای نیز با عوامل انتظامی همکاری لازم را داشته باشند.

همه جریان ها و نامزدها به قانون تمکین کنند

معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور گفت: پیش بینی ما آن است که با تمکین همه جریانات و نامزدها از قانون هر آنچه نتیجه انتخابات شود مورد تایید همه خواهد بود.

حسین ذوالفقاری افزود: اینکه پیشنهادهایی به نامزدها پیرامون بحث برقراری امنیت شده که امیدواریم کاندیدها و ستادهایشان بدان توجه کنند. تمکین قانون توسط طرفداران و کاندیداها و ستادهایشان باید مورد توجه قرار گیرد.

وی با بیان اینکه وظیفه تامین کننده نظم و امنیت بخصوص برعهده نیروی انتظامی است گفت: در این باره سپاه و بسیج هم نیروی انتظامی را یاری خواهند کرد. با پشتیبانی که ستاد نیروهای مسلح داشته اند، ماموریت تامین نظم و امنیت انتخابات درکنار نیروی انتظامی به بسیج و سپاه سپرده شده است.

معاون امنیتی وزارت کشور تصریح کرد: مسئولیت تامین امنیت انتخابات با نیروی انتظامی است ولی چون این مسئولیت سنگین است و نیروی انتظامی علاوه براین ماموریت، ماموریت های روزمره خود را باید انجام دهد بخشی که در این زمینه کسری وجود داشت با همکاری ستاد کل نیروهای مسلح از طریق بسیج و سپاه تامین شد.

ذوالفقاری گفت: دستگاه های اطلاعاتی نیز اشراف خوبی داشته و اقدامات لازم را انجام داده اند.

وی تاکید کرد: هرگونه اشکالی بعد از اعلام نتایج تنها به صورت قانونی باید مطرح شود و در این باره نیروی انتظامی مسئولیت دارد که به هر دلیلی اخلال در نظم به وجود آید با استفاده از حداکثر اختیارات قانونی و با پشتیبانی کامل شورای امنیت کشور وظایف خود را انجام دهد.

ذوالفقاری با بیان اینکه با کسانی که زود هنگام نتیجه انتخابات را اعلام کنند برخورد قانونی صورت می گیرد افزود: تخلفات به شورای نگهبان اعلام و در این شورا بررسی می شود. بحث اعلام تذکر فوری و اصلاح مخصوصا از امروز صورت می گیرد درصورت اینکه ستاد و یا فردی اظهار نظر و گمانه زنی درباره پیروز انتخابات کند مورد تذکر قرار می گیرد و گزارش آن به دستگاه قضایی اعلام می شود.

وی اضافه کرد: از موضوعاتی مانند اینکه از فردای روز انتخابات اعلام کنند فلان شخص پیروز است و عکس آن اتفاق افتاد و موجب تنش شد ، مطمئنا این شخص از لحاظ قانونی تحت تعقیب قرار خواهد گرفت.

ذوالفقاری با تاکید بر اینکه وظیفه اعلام نتیجه انتخابات بعد از تایید شورای نگهبان با وزارت کشور است گفت: همه رسانه ها ،ستادها و مردم توجه کنند که اطلاعات را از مرجع رسمی دریافت کنند.

وی با بیان اینکه تخلفات و شکایات صورت گرفته در این مدت به وزارت کشور اعلام شده است افزود: بخشی از موارد، جرم است که در قوه قضاییه تشکیل پرونده شده ؛ مواردی هم که تخلف صورت گرفته به شورای نگهبان ارجاع شده است.

معاون امنیتی وزارت کشور اظهار داشت: انتظار داریم اولین کسانی که به پیروز انتخابات تبریک می گویند دیگر کاندیداها باشند.

وی درباره اعلام نتیجه انتخابات ریاست جمهوری نیز به تبصره 8  ماده 31 اشاره کرد و گفت: در قانون آمده است که وزارت کشور بعد از تایید نهایی شورای نگهبان نتیجه انتخابات را اعلام خواهد کرد.

معاون امنیتی وزارت کشور افزود : در بررسی که صورت گرفته و جمع بندی انجام شده و هماهنگی بین وزارت کشور و شورای نگهبان ، قرار بر این شد آن تعداد از صندوق هایی که صورت جلسه می شود و به تایید هیئت های اجرایی و نظارت می رسد بعد از تجمیع در مقاطع مختلف بتدریج به اطلاع مردم برسد.

ذوالفقاری تاکید کرد: با توجه به هماهنگی ها قرار شد اعلام نتیجه به صورت تدریجی و در مقاطع زمانی مناسب اطلاع رسانی شود./خبرگزاری صدا و سیما

 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها