ترامپ: بحران ونزوئلا مایه ننگ بشریت است

ترامپ: بحران ونزوئلا مایه ننگ بشریت است
جمعه 29 ارديبهشت 1396 - 02:29

رئیس جمهوری آمریکا اوضاع وئزوئلا و بروز خشونت و تظاهرات گسترده در آن کشور را سیاهترین وضعیت در دهه های اخیر دانست و گفت که بحران سیاسی ونزوئلا ننگ بشریت است .

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، دونالد ترامپ  جمعه شب در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با خوان مانوئل سانتوس رئیس جمهوری کلمبیا در واشنگتن تاکید کرد:مردم آنجا غذا ندارند، خشونت در حال گسترش است، هر اقدامی که ضروری باشد دراین باره انجام می دهیم و برای یافتن راه حل بحران به اتفاق هم تلاش خواهیم کرد.

نیکی هیلی سفیر آمریکا در سازمان ملل متحد هم روز چهارشنبه ادعا کرد، ونزوئلا در آستانه بحران انسانی است و جامعه بین المللی برای اطمینان خاطر یافتن از این که نیکلاس مادورو رئیس جمهور ونزوئلا دموکراسی را در این کشور برقرار کند، باید با یکدیگر همکاری کنند.

هیلی در بیانیه ای پیش از نشست شورای امنیت که به درخواست امریکا درخصوص ناآرامی های ونزوئلا تشکیل شد،  گفت: ونزوئلا در آستانه بحران انسانی است. معترضان صلح جو و آرام به دست دولت خود زخمی، بازداشت و حتی کشته شده اند. دارو غیر قابل دسترس است، بیمارستان ها فاقد تدارکات و تجهیزات هستند و یافتن غذا دشوار شده است.

سفیر آمریکا در سازمان ملل متحد خاطر نشان کرد: به خاطر مردم ونزوئلا و امنیت منطقه، ما باید با یکدیگر به منظور اطمینان خاطر یافتن از این که مادورو به این خشونت ها و ظلم پایان می دهد و دموکراسی را برای مردم برقرار می کند، همکاری کنیم. 

ناآرامی های ونزوئلا در روزهای گذشته به کشته شدن دستکم 42 نفر منجر شده است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها