ایرانیان مقیم گرجستان در انتخابات شرکت کردند

ایرانیان مقیم گرجستان در انتخابات شرکت کردند
جمعه 29 ارديبهشت 1396 - 09:07

کار رای گیری انتخابات ریاست جمهوری از هموطنان مقیم و گردشگران ایرانی در گرجستان همزمان با ایران و کشورهای مختلف جهان، امروز (جمعه) پای دو صندوق رای در شهرهای تفلیس و باتومی آغاز شد.

العالم ـ آسیا

صندوق شماره یک در پایتخت گرجستان، خیابان تاشکندی، شماره 37 مجتمع آموزش فردوسی سفارت ایران قرار دارد که کار رای گیری با شرکت شماری از ایرانیان و حضور سیدجواد قوام شهیدی سفیر ایران آغاز شد.
همچنین با توجه به تمرکز جمعیتی ایرانیان در شهر و مناطق پیرامونی باتومی، صندوق دوم رای گیری انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری در سرکنسولگری ایران واقع در خیابان پرنواز مپه پلاک 83 قرار دارد.
رای گیری از ساعت هشت صبح به وقت محلی گرجستان (30 دقیقه منفی نسبت به ایران) آغاز شده است و براساس زمان تعیین شده تا ساعت 18 ادامه دارد.
براساس حدود دو هفته اطلاع رسانی سفارت ایران در گرجستان، ایرانیان می توانند رای خود را به یکی از دو صندوق تفلیس یا باتومی بیاندازند.
افراد 18 سال تمام به بالا (متولدین 29/2/1379 و قبل از آن - به میلادی 18/05/2000) با شناسنامه ایران و همراه داشتن شماره کارت ملی یا گذرنامه ایرانی می توانند رای بدهند.
بنا به اعلام حسن قشقاوی رئیس هیات نظارت بر انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری در خارج از کشور همزمان با رای گیری در ایران، در 103 کشور و 279 شعبه، برای اخذ رای از ایرانیان مقیم خارج اقدام می شود.
معاون وزیر امور خارجه همچنین اعلام کرده است که براساس تازه ترین اطلاعات قطعی شده در 132 نمایندگی شامل سفارتخانه ها و سرکنسولگری انتخابات برگزار می شود و براساس پرونده های تشکیل شده کنسولی، 2.5 میلیون هموطن در خارج حائز شرایط رای دادن هستند که البته آمار دقیقی نیست و همیشه آمار شناوری داریم. 

ایرنا

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها