کدخدایی:

آرایی که به اشتباه در صندوق های دیگر ریخته شود، شمارش می شوند

آرایی که به اشتباه در صندوق های دیگر ریخته شود، شمارش می شوند
جمعه 29 ارديبهشت 1396 - 10:42

سخنگوی ستاد مرکزی نظارت بر انتخابات ریاست جمهوری و میان دوره ی مجلس گفت: با توجه به برگزاری همزمان انتخابات شوراها و ریاست‌جمهوری، اگر کسی اشتباها رای خود را در صندوق دیگری انداخته باشد، آن آرا هم شمارش می‌شوند.

العالم ـ ایران

عباسعلی کدخدایی روز جمعه در نشست خبری که در ستاد مرکزی نظارت بر انتخابات ریاست جمهوری مستقر در شورای نگهبان برگزار شد، این مطلب را بیان کرد.
وی افزود: در توافقی که با وزارت کشور داشتیم شمارش آرای ریاست جمهوری در مناطقی که میاندوره ای مجلس برگزار می شود، در اولویت است.
کدخدایی با بیان این که ستاد مرکزی نظارت بر انتخابات کار خودش را از ساعات اولیه آغاز کرد، ادامه داد: روز گذشته هم با حضور آیت‌الله جنتی دبیر محترم شورای نگهبان و همچنین اعضای حقوقدان شورای نگهبان جلسه‌ای برای مرور مسائل مختلف و همچنین تماس‌هایی هم با استان‌های مختلف داشتیم تا آمادگی آنها بررسی کنیم که خوشبختانه آمادگی لازم را داشتند و امروز هم از همان ساعات اولیه کار خود را آغاز کردند.
سخنگوی شورای نگهبان تصریح کرد: ناظرین شورای نگهبان هم‌اکنون سر صندوق‌های اخذ رأی حضور دارند و مشکل خاصی هم تاکنون گزارش نشده است، البته مقداری ناهماهنگی‌های اولیه بود که دوستان آنها را پیگیری کردند.
کدخدایی با بیان اینکه 2 نفر از نامزدهای ریاست‌جمهوری نمایندگان خود را برای حضور در ستاد مرکزی نظارت بر انتخابات معرفی کردند، افزود: محمدرضا صادق از طرف آقای حسن روحانی و حسین طلا از طرف آقای سید ابراهیم رئیسی به ستاد مرکزی نظارت بر انتخابات ریاست‌جمهوری معرفی شده اند و هم‌اکنون نیز در ستاد مرکزی مستقر هستند.
وی در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه با توجه به دیپلمات بودن آقای صادق آیا منع قانونی برای حضور وی وجود ندارد؟ توضیح داد: نه، او فقط برای ارائه گزارش به آقای روحانی در ستاد حضور دارند، کاری که ما اینجا انجام داده‌ایم کاری نیست که در قانون پیش‌بینی شده باشد، بلکه این اقدام از سال 88 یک روش ابداعی بود که برای ایجاد اطمینان و اعتماد بیشتر برای نامزدهای محترم، آن را در شورای نگهبان پیشنهاد کردیم.

ایرنا

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها