فعال سیاسی بحرینی تاکید کرد:

گفت و گو در بحرین برای تقویت پادشاه

گفت و گو در بحرین برای تقویت پادشاه
يکشنبه 12 تير 1390 - 09:07

يک فعال سياسي بحريني با اشاره به مخالفت مردم اين کشور با طرح گفت و گوي آل خليفه، هدف از اين گفت و گوها را تقويت آل خليفه و فرار پادشاه و هوادارانش از مجازات دانست.

"کريم محروس" نويسنده و فعال سياسي بحريني درگفتگو با شبکه خبري العالم اظهار داشت: اين گفتگوها هواداران رژيم را گردهم آورده است، و از اين رو انتظار نمي رود که به نتيجه اي که برخاسته از واقعيتهاي سياسي موجود در کشور است، برسد.

وی افزود: مردم بحرين خواستار تغييرات سياسي بر اساس مطالباتشان هستند، نه کنفرانسی شکست خورده که موجب تقويت و تحکيم قدرت خانواده حاکم مي شود.

محروس با پیش بینی اینکه  گفتگو اوضاع را پيچيده تر کرده و مرحله اي بسيار خطرناک طي هفته هاي آتي بوجود می آيد، گفت: بحرين دیروز شاهد تظاهرات بزرگي بود و شرکت کنندگان مخالفت خود را با گفتگو اعلام کرده، و  خواستار قصاص آنهايي شدند که مسئول ريختن خون شهيدان هستند.

محروس با بيان اينکه رژیم آل خلیفه اين گفتگوها را تحت کنترل خود درآورده است، اظهار داشت: رياست پارلمان صلاحيت اداره گفتگوها را ندارد، به همین دلیل موافقت برخي طرفهاي مخالف براي شرکت در این جلسات اشتباهي بزرگ است.

محروس خاطرنشان کرد: شماری از فرماندهان امنيتي که جنايتهايي بسیار درحق مردم بحرين مرتکب شدند نيز در این جلسات حاضر مي شوند، امری که موجب می شود مردم هیچ امیدی به این گفت و گوها نداشته باشند.

وي با بیان اینکه در گفت و گوها هیچ توجهی به مطالبات مردم نمی شود، اظهار داشت: این گفتگوها در واقع نشستی برای تحقق منافع پادشاه و هوادارانش است، و موجب فرار آنها از مجازات مي شود.



دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها