چرا رئیس جمهور لبنان به نشست اعراب با ترامپ دعوت نشد؟

چرا رئیس جمهور لبنان به نشست اعراب با ترامپ دعوت نشد؟
جمعه 29 ارديبهشت 1396 - 15:07

نماینده پارلمان لبنان و عضو فراکسیون تغییر و اصلاح گفت، دلیل دعوت نشدن میشل عون به نشست ریاض، موضع ملی کشور در مقابله با دشمن صهیونیست است.

العالم - لبنان

"فادی الاعور" روز جمعه در گفت و گو با خبرگزاری اسپوتنیک روسیه گفت: دلیل دعوت نشدن رئیس جمهور لبنان به کنفرانس ریاض، موضع ملی لبنان در مقابله با دشمن صهیونیستی است، در حالی که این کنفرانس در خدمت اسرائیل است و هیچ نتیجه ای به نفع کشورهای عربی جز تقسیم و تجزیه آنها نخواهد داشت.

وی افزود: هر قطعنامه ای توسط این کنفرانس درباره حزب الله صادر شود باز هم مردم لبنان از حزب الله و بر اساس قاعده سه گانه ارتش، ملت و مقاومت حمایت خواهند کرد ضمن آن که این نخستین قطعنامه های آمریکا و اسرائیل و کشورهای عربی علیه لبنان و مقاومت آن نیست.

الاعور تاکید کرد قطعنامه های این کنفرانس هرگز بر لبنان تاثیرگذار نخواهد بود، زیرا مردم لبنان با هم بر سر این قاعده سه گانه اتحاد دارند و اوج موضع گیری عربستان و آمریکا ممکن است به عدم ورود گردشگران کشورهای خلیج فارس به لبنان ختم شود.

سعد الدین الحریری نخست وزیر لبنان در رأس هیاتی قرار دارد که از ریاض دعوت شده است، و جبران باسیل وزیر امور خارجه و ملحم ریاشی وزیر اطلاع رسانی، او را همراهی می کنند.

202

پربیننده ترین خبرها