پیش بینی مشارکت بالای 70 درصدی در انتخابات

پیش بینی مشارکت بالای 70 درصدی در انتخابات
جمعه 29 ارديبهشت 1396 - 19:08

سخنگوی وزارت کشور گفت: تعرفه های پیش بینی شده برای انتخابات رقمی بیشتر از واجدین شرایط بوده است و هر شعبه ای میزان تعرفه هایش به 70 درصد برسد تعرفه جدید برای آنان ارسال خواهد شد و مشکلی در این زمینه نداریم.

العالم ـ ایران

سید سلمان سامانی در جمع خبرنگاران با اشاره به مشارکت مردم در پای صندوق های رای افزود: پیش بینی ما این است که مشارکت بالای 70 درصد باشد و رکورد جدیدی از مشارکت به ثبت برسد.
سخنگوی وزارت کشور با اشاره به صفوف طولانی در برخی شعب اخذ رای گفت: بعضی از شعب شلوغ است که برای اینکه بتوانیم روند رای گیری را تسهیل کنیم با هیات اجرایی و نظارت استان تفاهم کردیم تا دو منشی به برخی شعب اضافه شود تا روند رای گیری سرعت بگیرد.
سامانی افزود: آنچه در این انتخابات برای من جلب توجه کرد مشارکت پرشور مردم در پای صندوق های رای از ابتدای آغاز رای گیری بود و همکاران من آمادگی دارند تا آخرین لحظه، آرا را جمع آوری و از این آرا صیانت کنند و سپس در کمال دقت آرا را شمارش کنند و براساس نتایج شمارش منتخب مردم سکان امور را در دست خواهد گرفت.
وی ادامه داد: تا زمانی که مردم در شعب اخذ رای حضور داشته باشند رای آنان اخذ خواهد شد اما ما با یک محدودیت زمانی مواجه هستیم که باید حداکثر تا ساعت 24 کار انتخابات تمام شود.
سخنگوی وزارت کشور در خصوص تمدید زمان برگزاری انتخابات گفت: در قانون حداقل 10 ساعت برای برگزاری انتخابات پیش بینی شده و حداکثر زمانی که در قانون پیش بینی شده تا ساعت 24 است، حدفاصل بین ساعت 18تا 24 با تشخیص وزیر کشور دوره اخذ رای تمدید می شود که این دوره برای همه جا تمدید نمی شود.
سامانی از مردم خواست در زمان تعیین شده و هرچه سریعتر به شعب اخذ رای مراجعه و رای خود را به صندوق بیندازند.
وی در خصوص تخلفات انتخاباتی نیز گفت: در قانون پیش بینی شده هر فردی نسبت به عدم رعایت قانون با موردی مواجه می شود باید به شکل مستند شکایت خود را اعلام کند و مراجع مشخصی نیز در قانون پیش بینی شده که می توانند به آن مراجعه کنند.
سخنگوی وزارت کشور گفت: مردم در هرکجا تخلفی را مشاهده کردند به هیات های بازرسی وزارت کشور اعلام کنند و ما آن را بررسی می کنیم تا این جشن بزرگی که در کشور شکل گرفته با این تخلفات خدشه دار نشود و قطعا از آرای مردم صیانت خواهیم کرد و با حداقل زمان و با حداکثر دقت و صحت نتایج را اعلام خواهیم کرد.
سامانی یادآور شد: تا کنون تنها در نیوزلند انتخابات به پایان رسیده و کار شمارش آرا انجام شده است که نتایج آن در زمان لازم اعلام خواهد شد.

ایرنا

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها