انتظار در صفوف اخذ رای به هفت ساعت رسید

انتظار در صفوف اخذ رای به هفت ساعت رسید
جمعه 29 ارديبهشت 1396 - 19:32

صفوف طولانی و متراکم شعبه اخذ رای حسینیه ارشاد به قدری طولانی شده است که مردم برای رای دادن باید حدود هفت ساعت در صف منتظر بمانند.

العالم ـ ایران

جمعیتی متراکم متشکل از زنان و مردان، پیرزن و کودکان در هوای گرم منتظر رسیدن نوبت اخذ رای شان هستند.
آنها از خبرنگاران و افرادی که بیرون از صف هستند، تقاضای آب می کنند و هر از گاهی به یکدیگر گلایه می کنند که 'هل ندهید.
«محمدعلی طاهری» رییس هیات اجرایی صندوق های حسینیه ارشاد در این ارتباط گفت: در حسینیه ارشاد چهار صندوق ثابت و ٢صندوق سیار برای انتخابات ریاست جمهوری و چهار صندوق ثابت و ٢ صندوق سیار برای انتخابات شورای شهر در نظر گرفته شده است.
وی ادامه داد: از آنجا که ازدحام جمعیت در این صندوق پیش بینی می شد، هشت صندوق محل اخذ رای در اطراف حسینیه ارشاد در نظر گرفته شده است.
طاهری در پاسخ به این پرسش که امکان افزایش صندوق در این شعبه اخذ رای وجود دارد؟ گفت: حسینیه ارشاد بیش از این ظرفیت اضافه کردن صندوق ندارد.
وی اضافه کرد: تعداد صندوق ها در این شعبه متناسب با محیط حسینیه است اما بخاطر تراکم و ترافیک جمعیت، محل اخذ رای قفل شده است.
وی به مردم توصیه کرد شعبه های خلوت تر اطرافِ حسینیه را برای شرکت در انتخابات، انتخاب کنند.
«فرهاد تجری» رییس کمیسیون اصل 90 مجلس و سخنگوی هیات نظارت بر انتخابات شهرها و روستاها نیز با اشاره به ازدحام جمعیت و استقبال کم نظیر مردم از آنها خواست از حضور در حسینیه ارشاد خودداری کنند.
وی با اشاره به سیل انبوه جمعیت حاضر در حسینیه ارشاد اظهار داشت: تصور نمی شود حتی تا ساعت 2 یا 3 بامداد فردا بتوانیم آرای مردم حاضر در این حوزه را اخذ کنیم، به همین دلیل از شهروندان تهرانی تقاضا می شود مکان دیگری را برای آرای خود انتخاب کنند.
به گزارش ایرنا، دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر روستا و نخستین میاندوره ای دهمین دوره مجلس شورای اسلامی از ساعت هشت صبح امروز(جمعه) در 63 هزار و 500 شعبه اخذ رای در سراسر کشور آغاز شد.
همچنین در این دوره از انتخابات، 56 میلیون و 410 هزارو 234 نفر واجد شرایط رای هستند و تعداد یک میلیون و 350 هزار و 294 نیز نفر برای نخستین بار می توانند در انتخابات شرکت کنند. 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها