جدال پادشاه عربستان با علمای سعودی

جدال پادشاه عربستان با علمای سعودی
يکشنبه 12 تير 1390 - 10:50

تن دادن ملک عبدالله به برخي مطالبات مردم بمنظور اجراي اصلاحات در عربستان، باعث بروز اختلاف و نگراني ميان علماي افراطي سعودي و حتي خاندان حاکم شده است.

 به گزارش پايگاه اطلاع رساني شبکه العالم، روزنامه گاردین در مطلبی عنوان کرد: جدال علمای افراطی سعودی با پادشاه عربستان به حدی رسیده است که برخی از آنها ملک عبدالله را متهم کرده اند که به تدریج درحال دور شدن از اسلام است.

"جیسون بورک" گزارشگر گاردین دراینباره نوشت: شيخ سعد بن ناصر الشثري، روحاني ارشد سعودی و عضو هیأت علمای ارشد، که هدایت مخالفان با اصلاحات را در دست گرفته بود، از سوی ملک عبدالله برکنار شد؛ زیرا الشثری به شدت با مجوز پادشاه برای حضور دختران و پسران در دانشگاه علوم و فن آوری ملک عبدالله مخالفت کرده بود.

بورک می افزاید: جدال پادشاه عربستان با علمای افراطی مساله تازه ای نیست، و این درگیری ها فقط به علما ختم نمی شود؛ بصورتیکه حتی برخی از اعضای خاندان حاکم در برابر اصلاحات در این کشور مقاومت می کنند.

در همین راستا شاهزاده نايف بن عبدالعزيز، وزير کشور عربستان در پاسخ به ریچارد اردمن فرستاده آمریکا که گفته بود هیچ ملتی بدون مشارکت همه شهروندان آن پیشرفت نمی کند، گفته بود: تغییر عادتها بسیار دشوار است.

 



دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها