با استناد به مدارک ارايه شده از سوي حزب الله اعلام شد:

اسراييل متهم رديف اول پرونده ترور حريري

 اسراييل متهم رديف اول پرونده ترور حريري
يکشنبه 12 تير 1390 - 12:22

يک عضو سابق مجلس نمايندگان لبنان گفت: مدارکي که سيد حسن نصرالله دبيرکل حزب الله لبنان ديروز (شنبه) به هنگام سخنراني ارايه کرد، ثابت مي کند که رژيم صهيونيستي متهم رديف اول پرونده ترور رفيق حريري نخست وزير اسبق لبنان است.

نزيه منصور يکشنبه در مصاحبه با شبکه خبري العالم اظهار داشت: دادگاه ويژه لبنان به مدارکي که سيد حسن نصرالله ارايه کرد، در تحقيقات مقدماتي خود استناد نکرد در حالي که اين مدارک از جاسوسان دستگير شده رژيم صهيونيستي در همان روزهاي پس از ترور رفيق حريري به دست آمده و بيانگر فعاليت هاي جاسوسي آنها در اين زمينه بوده است.
 
منصور افزود: دبيرکل حزب الله لبنان در سخنراني خود تعداد بيشتري از اين مدارک را منتشر کرد مدارکي که بي هيچ شکي ثابت مي کند رژيم صهيونيستي متهم رديف اول پرونده ترور رفيق حريري است.

وي تصريح کرد: دادگاه ويژه لبنان نه تنها سياسي است بلکه درپي ازبين بردن مقاومت به علت پيروزي هاي مداومش بر دشمن اسراييلي است.
 
عضو سابق مجلس لبنان گفت: سيد حسن نصرالله به افکار عمومي لبنان ، منطقه و جهان اعلام کرد که هيچ چيزي نمي تواند مقاومت را تضعيف کند و تلاش براي ايجاد فتنه در لبنان شکست خواهد خورد .
 
منصور افزود: دبيرکل حزب الله به اعضا و طرفداران مقاومت اطمينان داد که همه اقدامات و اتهامات عليه حزب الله چيزي جز کف روي آب نيست و تأثيري بر اقتدار حزب الله نخواهد داشت.

عضو سابق مجلس لبنان با اشاره به اقدامات آمريکا در راستاي حمايت از همپيمانان خود اظهار داشت: آمريکا تلاش مي کرد در ازاي کاهش حملات خود به حزب الله ، موافقت اين حزب را در زمينه  بقاي سعد حريري در قدرت جلب کند.

وي گفت: سيد حسن نصرالله در سخنراني خود اعلام کرد که آمريکا از طريق دلالان عرب و اروپايي خود مي خواست اين پيام را به حزب الله برساند که در صورت موافقت اين حزب با بقاي سعد حريري در قدرت حملاتش به حزب الله کاهش خواهد يافت.
 
منصور افزود: وزير امور خارجه ترکيه، نخست وزير و امير قطر از دلالان آمريکا بودند.
 
عضو سابق مجلس لبنان گفت: نصرالله مدارکي را ارايه داد که ثابت مي کند کامپيوترهاي دادگاه ويژه لبنان پس از اتمام تحقيقات در بيروت به اسراييل منتقل شدند در حالي که بنادر لبنان براي انتقال کامپيوترها امن بود همچنين يکي از بازرسان دادگاه براي فروش برخي تحقيقات و مدارک پول دريافت کرده است.

منصور افزود: آنتونيو کاسزي رييس دادگاه ويژه لبنان نيز سابقه دشمني با مقاومت و دوستي صميمانه با رژيم اسراييل دارد که همه اين امور پاکي دادگاه ويژه لبنان را زير سؤال مي برد.

پربیننده ترین خبرها