به دنبال فراخوان بشار اسد؛

دومين نشست دمشق امروز برگزار مي شود

دومين نشست دمشق امروز برگزار مي شود
يکشنبه 12 تير 1390 - 12:34

دمشق ( العالم)- به دنبال فراخوان بشار اسد رييس جمهور سوريه براي گفت وگوي ملي، گروهي از شخصيت ها و رهبران اجتماعي سوريه امروز (يکشنبه) طي دومين نشست خود در هتل سميراميس دمشق آخرين تحولات اين کشور را بررسي مي کنند.

به گزارش العالم از دمشق اين نشست در چارچوب فعاليت هاي سياسي جاري در سوريه و بر مبناي نشست هماهنگي هفته گذشته در همين مکان، برگزار مي شود.

حسين مرتضي، مدير دفتر شبکه العالم در دمشق، تعداد شرکت کنندگان در اين نشست را که با عنوان "ابتکار ملي براي آينده سوريه"برگزار مي شود، حدود 200 نفر اعلام کرد.

از جمله شخصيت هايي که در اين نشست شرکت خواهند داشت مي توان به محمد حبش، عضو مجلس شعب و زهير غنوم از اعضاي سابق مجلس شعب اشاره کرد.

حسين مرتضي افزود: اين نشست در سايه حوادث جاري سوريه و بعد از فراخوان بشار اسد براي گفت وگو برگزار مي شود.

وي تاکيد کرد که اين ديدارها هسته ديدار مقدماتي به شمار مي رود که قرار است دهم ماه جاري به دعوت کميته گفت وگوها، که رييس جمهور تشکيل داده ، برگزار شود.

حسين مرتضي درباره دستور کار نشست امروز خاطر نشان کرد که اين گردهمايي افق مرحله آتي را در سوريه با توجه به تحولات جاري اين کشور بررسي خواهد کرد.

وي همچنين از برگزاري ديدارهاي منظمي در شهرهاي مختلف سوريه با حضور فعالان فرهنگي و نخبگان اين کشور با هدف يافتن راه حل هاي بحران موجود خبر داد.
 
حسين مرتضي به فراخوان ديگري براي برگزاري نشستي با حضور شخصيت هاي مخالف در شانزدهم ماه جاري به منظور بررسي چگونگي حل بحران فعلي سوريه اشاره و خاطر نشان کرد: اين ديدار ها و نشست ها مي تواند تصوير روشني را از بحران موجود راه هاي حل آن، فراروي کميته گفت وگوها قرار دهد.

پربیننده ترین خبرها