آمریکا رفتار خشونت‌آمیز محافظان اردوغان را بررسی می‌کند

آمریکا رفتار خشونت‌آمیز محافظان اردوغان را بررسی می‌کند
يکشنبه 31 ارديبهشت 1396 - 00:59

آمریکا نگرانی عمیق خود را از درگیری محافظان رییس جمهور ترکیه با معترضان به وی در واشنگتن، اعلام کرد.

العالمآمریکا
وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که کاخ سفید نگرانی خود را به خاطر درگیری محافظان رجب طیب اردوغان با معترضان به وی در واشتنگتن، به مقامات ترکیه اعلام کرده است.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا روز جمعه در گفت وگو با خبرگزاری روسی "تاس" با بیان این که رفتارهای هفته گذشته عناصر امنیتی ترک با معترضان به اردوغان در واشنگتن به شدت نگران کننده بود، خاطرنشان کرد که وزارت خارجه آمریکا نگرانی خود را از این حادثه در عالیترین سطح اعلام کرده است.

وی افزود:" تحقیقات دقیق در این خصوص به ما امکان حساب‌رسی برخی از مسئولان این امر را می دهد و این موضوع برای ما بسیار حائز اهمیت است."

وی تاکید کرد که وزارت خارجه  آمریکا در این چارچوب روز چهارشنبه گذشته سفیر ترکیه در آمریکا را برای دیدار با معاون وزیر خارجه آمریکا فرا خوانده است، این درحالی است که مقامات محلی برای مدت کوتاهی دو تن از همراهان اردوغان را که در درگیری با مخالفان شرکت کرده بودند، توقیف کرده بود اما اندکی بعد آنها را آزاد کرد.

روز چهارشنبه گذشته مقابل ساختمان سفارت ترکیه در واشنگتن، درگیری‌های شدیدی میان محافظان رجب طیب اردوعان و مخالفان وی به وقوع پیوست.

چهارشنبه گذشته رییس جمهور ترکیه در واشنگتن با همتای آمریکایی خود دیدار کرد. پیش از این دیدار، جمعیتی از مخالفان اردوغان خارج از اقامتگاه وی برای اعتراض تجمع کرده بودند. به گفته شاهدان، میان نیروهای محافظ ریس جمهور ترکیه و تظاهرکنندگان ترک که پرچم حزب کارگران کردستان (پ ک ک) را در دست داشتند، درگیری شدیدی به وقوع پیوست.

در نتیجه این درگیری 9 نفر زخمی شدند که جراحت دو تن از آنها عمیق گزارش شد.

تصاویر این درگیری ها در شبکه های اجتماعی به صورت گسترده منتشر شد.

213

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها