الوفاق انتقاد کرد؛

تنزل نشست گفتگوی بحرین درحد یک مهمانی

تنزل نشست گفتگوی بحرین درحد یک مهمانی
يکشنبه 12 تير 1390 - 14:17

عضو جمعيت الوفاق اسلامي با انتقاد از اين که نشست گفت وگوي برگزار شده توسط رژيم بحرين صرفا در حد يک مهماني بود؛تاکيد کرد که رژيم آل خليفه در زمينه گفت وگو جدي نبوده و به دنبال حل بحران کشور نيست.

"ثائر الهاشمي" يکشنبه در گفت و گو با شبکه خبري العالم اظهار داشت: گفت و گوي برگزار شده توسط رژيم بحرين غير جدي و صرفا يک در حد يک مهماني بود به طوري که در اين نشست اشاره اي به اصلاحات سياسي براي حل بحران هاي کشور نشد.

گفت وگوي آشتي ملي بحرين ديروز (شنبه) با مشاركت جمعيت الوفاق در منامه پايتخت اين كشور آغاز شد.

الهاشمي تصريح کرد: غيرممکن است که گفت و گويي برگزار شود آن گاه مهم ترين شخصيت هاي سياسي طرف گفت و گو در زندان ها باشند و سپس انتظار موفقيت آن را داشت.

عضو جمعيت الوفاق اسلامي بحرين گفت: البته فقط شخصيت هاي برجسته سياسي نيستند که در زندان به سر مي برند بلکه حقوقدانان ، شرکت کنندگان در تظاهرات مسالمت آميز و ديگر شهروندان نيز در زندان ها به سر مي برند که شمار آنان بيش از هزار نفر است.

وي افزود: نمي توان از يک گفت و گو ، نتايج موفقيت آميز سياسي انتظار داشت در حالي که رياست نشست را خليفه الظهراني رييس سابق مجلس بحرين به عهده دارد.

الهاشمي با اشاره به جدي نبودن رژيم بحرين در موضوع گفت و گو خاطر نشان کرد : رژيم حاکم به دنبال حل بحران نيست و اين مساله را از ضرب و شتم تشييع کنندگان پيکر شهيد مجيد که سعي داشتند به سمت ميدان اللولو حرکت کنند ، مي تواند دريافت.

عضو جمعيت الوفاق اسلامي تصريح کرد: زخمي شدگان درگيري تشييع جنازه ، از رفتن به بيمارستان براي درمان زخم هاي خود بيمناکند زيرا عوامل رژيم زخمي هايي که به بيمارستان ها مراجعه مي کنند را بازداشت مي کند.

وي افزود: متاسفانه در نشست به اصطلاح گفت و گو، مخالفان رژيم حاکم و تظاهر کنندگان مورد سرزنش قرار گرفتند و هيچ اشاره اي به اصلاحات سياسي و حل بحران کشور نشد.

الهاشمي تاکيد کرد: در نشست گفت و گو اشاره اي به تغييرات سياسي ، دولت مبتني بر قانون اساسي ، اصلاحات در زمينه سازوکار رياست هيات وزيران ، صلاحيت هاي پادشاه ، وليعهد و فرمانده ارتش نشد و محور گفت و گوها سرزنش جوانان و مخالفاني بود که براي مطالبه حقوق مسلم خود به خيابان ها رفته بودند.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها