اجلاس ترامپ با سران کشورهای عربی- اسلامی در ریاض

اجلاس ترامپ با سران کشورهای عربی- اسلامی در ریاض
يکشنبه 31 ارديبهشت 1396 - 18:21

اجلاس عربی- اسلامی- آمریکایی «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا با سران کشورهای عربی و اسلامی در ریاض عصر امروز / یکشنبه/ آغاز شد.

به گزارش رسانه های عربی، اجلاس دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا با سران کشورهای عربی و اسلامی از جمله قطر، کویت و عمان و امارات در ریاض آغاز به کار کرد.
بر اساس این گزارش،‌ نمایندگان بیش از 50 کشور عربی و اسلامی در این نشست حضور دارند که برخی از آنها روسای جمهور و مقام های ارشد هستند.
در نشست پیشین ترامپ و اعضای شورای همکاری خلیج فارس،‌ توافقنامه ای برای جلوگیری از حمایت مالی از گروه های تروریستی به امضا رسید.
همچنین کشورهای عضو شورای همکاری و آمریکا در این نشست، تفاهم نامه هایی درباره افتتاح یک مرکز رصد و نظارت بر مجاری کمک کننده به تروریست ها، امضا کردند.
دونالد ترامپ روز گذشته (شنبه) در اولین سفر خارجی خود پس از تصدی ریاست جمهوری، وارد ریاض شد و مورد استقبال رسمی 'سلمان بن عبدالعزیز' شاه سعودی قرار گرفت.
در اولین روز سفر ترامپ به عربستان، یک قرارداد تسلیحاتی 110 میلیارد دلاری بین دو کشور امضا شد.
پادشاه عربستان حدود دو هفته گذشته با ارسال دعوت نامه هایی به 17 کشور عربی و اسلامی، از رهبران این کشورها خواست که در اجلاسی با حضور رئیس جمهوری آمریکا در ریاض،‌ حضور یابند.
روسای جمهوری کشورهای آفریقایی از جمله سیرالئون، مصر، بورکینافاسو، گامبیا ، گینه،‌ سنگال و ساحل عاج نیز در این اجلاس حضور دارند.
معاون نخست وزیر پادشاهی عمان نیز برای شرکت در این اجلاس روز گذشته وارد ریاض شد؛ این در حالی است که سعودی ها مایل بودند قابوس بن سعید پادشاه عمان در این اجلاس شرکت کنند.
برگزاری اجلاس با کشورهای عرب عضو شورای همکاری خلیج فارس٬ نشست با سران برخی کشورهای عرب و مسلمان و دیدار از مرکز جدید اختصاص یافته برای مبارزه با تروریسم از جمله برنامه های ترامپ درعربستان اعلام شده است.
ترامپ قرار است بعداز سفر به سعودی عازم فلسطین اشغالی برای دیدار با مقامات رژیم اشغالگر صهیونیستی شود.

پربیننده ترین خبرها