نقض قانون اساسی لبنان در دادگاه بین المللی

نقض قانون اساسی لبنان در دادگاه بین المللی
يکشنبه 12 تير 1390 - 14:29

نماينده سابق مجلس لبنان تاکيد کرد : دادگاه بين المللي ( رسيدگي به پرونده ترور رفيق حريري ) قانون اساسي لبنان را نقض کرد.

" نزيه منصور " روز يکشنبه در گفت و گو با شبکه خبري العالم به افشاگري هاي شب گذشته ي دبيرکل حزب الله درباره دادگاه بين المللي اشاره کرد و گفت : سيد حسن نصر الله بار ديگر دادگاه بين المللي را به طور کامل چه از نظر محتوا و چه از نظر مشروعيت رسوا کرد و اين دادگاه ديگر فاقد هرگونه مشروعيت قانوني است.

وي افزود : زماني که اين دادگاه تشکيل شد ، قانون اساسي لبنان را نقض کرد و بر خلاف معاهده ها و توافقنامه هاي بين المللي امضا شده ميان کشورها و سازمان ملل آغاز به کار کرد. در زمان آغاز به کار اين دادگاه ، لبنان فاقد دولت واقعي بود و گروهي که قدرت را در دست داشت با مخالفت بيش از نيمي از ملت لبنان مواجه بود.

منصور در ادامه تاکيد کرد : اگر بر فرض محال بپذيريم که اين دادگاه سالم و مسالمت آميز است ، به اين مرحله مي رسيم که همه سازوکارها فعاليت آن از زمان شروع تحقيقات اوليه شامل بازداشت چهار افسر بلندپايه تا انتقال يارانه ها براي بررسي از طريق اسراييل و همچنين پيشينه مسوولان تحقيق دادگاه همگي نشان مي دهد که دادگاه مزبور هيچيک از شروط سلامت و عدالت را دارا نيست.

نزيه منصور درباره سرنوشت فعاليت اين دادگاه در مرحله آينده نيز گفت : دادگاه در حال ادامه فعاليت هاي خود بر اساس نموداري است که براي آن ترسيم شده و هدف از فعاليت آن محقق ساختن سياست هاي دولت آمريکا در جهت خدمت به رژيم اسراييل و گروه سياسي خاصي در لبنان است که خود را به طور کامل در اختيار آمريکا قرار داده است.
11:42
26

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها